יום רביעי, 5 בספטמבר 2012

ליקויי למידה



כשמדברים על ליקויי למידה, מתייחסים לגורמים המביאים את הסיבה העיקרית לבעיית הפרעת קשב וריכוז. אבחון לקויי למידה יביא תהליך של איתור אנשים הסובלים מבעיות של ליקויי למידה אך גם הפרעות הקשורות בבעיות קשב וכל המשתמע מכך. מאמר זה יעסוק בנושאים הבאים . מדובר על אחד התחומים היותר מורכבים בתחום של התנהגות אנשים כאשר מדובר על כל הגילאים, גם ילדים צעירים בגילאי בית הספר וגם אנשים מבוגרים .

עצם הבעיה – לקויי למידה

עצם האיתור של אנשים עם ליקויי למידה קיים על מנת לאתרם במהרה ולסייע להם להתמודד עם הבעיה ולמגר אותה עד כמה שניתן. נכון להיום, כמו אז, קשה ביותר לאתר את המונח ליקויי למידה מכיוון שבכל עת נוספת סברה כזו או אחרת על פי המטפלים. גוף הבעיה קשור בחוסר יכולתו של התלמיד להתרכז ובכך בעצם נעצרת התקדמותו והתפתחותו, דבר לא רצוי בעליל, ויש לתת עליו את הדעת בשלב מוקדם עד כמה שניתן .



למה שואפים אנשי המקצוע בתחום זה?

בסופו של יום, שואפים אנשי המקצוע להתיישב ולספק את התשובה הנכספת באשר לגורמים למצב של ליקויי למידה כאלה ואחרים. התשובה אינה גלויה עד היום ובכל פעם מתווספת סברה כזו או אחרת בנידון. מגוון הדעות הקיימות מאפשרות בין היתר גם חלוקת דעות וחוסר יכולת לגבש דעה אחת באשר לגורמים לסיבת ליקויי למידה אצל ילדים בפועל .


לקויי למידה והפרעות קשב

תסמיני ליקוי למידה תגרום להפרעה אצל האדם בכל נושא כמעט. כשמדברים על הרצון לפנות אל התחום האקדמאי, גם שם יגלה האדם הסובל מבעיות ליקויי למידה, כי הפער בין מה שמצפים ממנו למה שהוא מסוגל בפועל, כלומר הישגים ותוצאות, מגלים שוני גדול בפועל. לכאורה מצפים מהאדם עם לקויי הלמידה לשאוף לכיוון שהוא לא באמת יכול עליו ואליו. הפער בין מה שהוא מסוגל לבין מה שמצפים ממנו גדול דיה ואינו מאפשר לו להתפתח ולגעת בהישגים, מכיוון שהם אינם ריאלים עבורו בפועל. בשורה תחתונה, קיים הבדל בין למדן ללא ליקויי למידה לבין למדן נורמטיבי .


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה