יום שני, 16 בנובמבר 2020

אמנות מס

 

כך אמנות מס מונעות תשלומים כפולים

המטרה של אמנות מס היא למנוע כפל מס. בשביל ליישם אמנה למניעת כפל מס, מדינות שונות ברחבי העולם נדרשות לשתף פעולה ולהגיע להסכמה מסוימת. כאשר המדינות מגיעות להסכמה, זה אומר שנישומים שמעורבים בעסקים שונים בין המדינות הללו לא יצטרכו לשלם מס כפול על אותה הכנסה. מטבע הדברים, אמנות מס חלות על יזמים ועל עסקים או עצמאיים בדיוק כמו שהן חלות על אנשים פרטיים.

במובן מסוים, אמנות מס הן ביטוי מוחשי ואף בירוקרטי של ההסכם בין המדינות המעורבות. כאשר המדינות חותמות על הסכם מן הסוג הזה, הן מראות שיש ביניהן הסכמה על חלוקת זכויות המיסוי והקדימות בזכויות אלו. יתרה על כך, אמנות מס כוללות בתוכן התייחסות אל סוגים שונים של הכנסה. על הרקע הזה, אפשר להבין את המורכבות של אמנות מס ואת האופן שבו אמנות מוצלחות אכן מצליחות למנוע תשלומי מס כפולים.



איך מתכננים אמנות מס?

הדרך הכי טובה ליהנות מהיתרונות של אמנות מס היא להשתמש בהן על בסיס שיתוף פעולה כנה בין הצדדים המעורבים. על מנת שהצדדים המעורבים אכן יגיעו למצב שבו הנישומים לא צריכים לשלם מס כפול בכמה מדינות שונות, הם חייבים כאמור לחשוב איך לחלק את זכויות המיסוי. בשביל לחלק את זכויות המיסוי בצורה הוגנת, המדינות נדרשות לשתף פעולה עוד לפני ניסוח מסודר של אמנות מס ועל בסיס ניסיון העבר שלהם.

חוץ מזה, העניין של קדימות גם הוא דורש תשומת לב רבה בכל הנוגע לתכנון או לניסוח של אמנות מס. בשביל לקבוע מי משלם את המס קודם ומי משלם רק אחר כך, המדינות חייבות להיות כנות אחת עם השנייה ולנסח הסכם מנומק.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה