יום שני, 30 במרץ 2020

אי התאמה אישיותית


מדוע אי התאמה אישיותית חייבת להיבדק בכל ריאיון עבודה
כאשר בוחנים מועמדים במהלך ריאיון עבודה, יש נטייה לשים דגש על הישגי עבר ולימודים אקדמאים, במחשבה שכך תוכלו להבטיח מועמד שיתרום לחברה. כמובן, מדובר בבדיקה חשובה ביותר, אך היא לבדה אינה מספקת כדי לנבא שיבוץ מוצלח של עובד. אי התאמה אישיותית חייבת להיבדק כדי שתוכלו לוודא שהעובד יוכל לתפקד היטב בעסק שלכם, ולא יפגע בביצועיו.
עסקים בעולם המודרני נשענים על שיתוף פעולה בין העובדים. היכולת של עסק העושה שימוש בטכנולוגיה מתקדמת לתפקד ללא צוות עובדים מגובש היא למעשה אפסית. קביעת אי התאמה אישיותית מונעת מהעובד החדש להשתלב בקבוצת העובדים, ויכולה במקרים קשים אפילו לפגוע ברוח הצוות של כלל העובדים. לכן, חשוב מאוד לשלב בדיקות של האישיות במהלך כל ריאיון עבודה, ולהגדיר תכונות רצויות לקראת כל שיבוץ חדש.
איך לוודא שהאישיות מתאימה לכימיה הדרושה בעסק
במהלך ריאיון אשר אורך דקות ספורות, קשה מאוד לזהות בדיוק מאפייני אישיות. חלק מהעובדים הביישנים יותר יהיו קשים יותר לזיהוי, והמוחצנים יותר עשויים להשאיר רושם מוטעה. חשוב מאוד לנסות לזהות אי התאמה אישיותית על פי רשימה סדורה של מבחנים ובדיקות. תוכלו לשאול את המועמד כיצד היה מתמודד עם סיטואציות שונות בחברה.
לאחר מכן, נסו להתקיף את עמדתו, להלחיץ אותו ולהעביר אותו למצב של מגננה. דווקא ברגעים הללו, בהם המועמד מעט מופתע תוכלו לזהות דפוסי אישיות שהוא ניסה להצניע במהלך הריאיון. תוכלו לזהות תוקפנות בעוצמת הקול בה הוא יענה לכם. הימנעות מתקשורת על פי קשר העין ועוד. בסופו של דבר, זיהוי אי התאמה אישיותית היא מאתגרת, ורק מראיין עם ניסיון ארוך שנים הכולל הצלחות וכישלונות יוכל לזהות זאת ברמה גבוהה.  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה