יום רביעי, 11 במרץ 2020

ועדת ערר של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים

במכון הרפואי לבטיחות בדרכים פועלים כיחידת סמך של משרד הבריאות, אך יש להם אוטונומיה מסוימת בהחלטות שקשורות לכשירות לנהיגה. במילים אחרות, זו יחידה מנהלית של משרד הבריאות והתפקיד שלה הוא לעסוק ברפואה תעבורתית. על מנת למנוע באופן ראשוני תאונות דרכים שנגרמות בשל ליקוי בריאותי של הנהג, במכון הרפואי לבטיחות בדרכים משלבים בין מגוון רחב של שירותים ופעולות.

הפעולה העיקרית שמתבצעת על ידי המכון הרפואי לבטיחות בדרכים היא איתור מוקדם של ליקויי בריאות. בשביל לאתר את ליקויי הבריאות, מבצעים במכון מעקב מנהלי וביקורת רפואית. בין היתר, במכון הרפואי לבטיחות בדרכים יכולים למשל להחליט לערב פסיכולוגים כדי לבדוק האם נהגים מסוימים נמצאים בפוטנציאל לנהיגה מסוכנת.

מה עושים אם לא מסכימים על החלטה של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים?
החדשות הרעות הן שיש מקרים שבהם הנהגים והציבור לא מסכימים עם החלטה של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים. במקרים כאלה, אפשר לערער על ההחלטה בצורה מסודרת. במקרים של ערעור, הבקשה מוגשת אל ועדה ספציפית של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים ואפשר גם לגבות אותה בנוכחות של עורך דין.

התייעצות עם עורך דין שמתמחה במכון הרפואי לבטיחות בדרכים היא דרך מצוינת להגדיל את סיכויי ההצלחה של הערעור. כאשר מתייעצים עם עורך דין, מבינים מראש מה סיכויי ההצלחה של כל בקשה ומה אפשר לעשות כדי להגדיל אותם. אם רוצים, ניתן גם להשתמש בניסיון של עורך הדין על מנת לבדוק איזה מסמכים צריך להגיש אל ועדת הערר של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים. לסיכום, ועדת הערר היא חלק בלתי נפרד מהמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. עם זאת, התנהלות מול הוועדה עשויה לדרוש התייעצות עם עורך דין.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה