יום ראשון, 13 בינואר 2019

שעת חירום


מהי בכלל שעת חירום?
שעת חירום הוא למעשה ביטוי די כללי שמדבר על השעה בה קורה מצב חירום מסוים. יכול להיות שמצב חירום זה יהיה רעידת אדמה, שריפה, מתקפת טילים או כל אירוע אחר שיכול לפגוע ברכוש או בחיי אדם. בסופו של דבר במדינת ישראל כמעט כל אירוע חירום יכול לקרות ואפילו אירועים הרבה יותר קיצוניים ומורכבים כמו למשל אירועי חטיפה, אירועי טרור או מתקפת טילים קטלנית. שעת חירום היא השעה בה יש להשתמש בכל הכלים כדי להגן על כמה שיותר אנשים, לקרוא לכוחות הצלה וכן הלאה.

מי צריך להיערך לשעת חירום?

המגזר התעשייתי והעסקי חייבים להיערך לשעת חירום לפי הנהלים, מה שמעוגן גם בקבלת הרישיון לעסק. זה יכול להיות בית מלון, אולם אירועים, מסעדה גדולה או מפעל, בסופו של דבר שריפה, מתקפת טילים או רעידת אדמה רלוונטיים לכל אחד מהם. המגזר הפרטי הוא היחיד שלא צריך להיערך לשעת חירום באותה הרמה אך גם הוא מחויב להכיל מרחב מוגן אחד לפחות שבהקמתו יש לאכוף לא מעט נהלים. חשוב לזכור כי שעת החירום יכולה להיות קטלנית במידה שונה לפי מורכבות המבנה וכך יהיו גם הנהלים.

כיצד נערכים לשעת חירום?

אחרי כל הרקע שסיפרנו לכם על שעת חירום הגיע הזמן לדבר על דרך ההתגוננות. כיצד אפשר להיערך למצבים אלו? לפני הכול חשוב לציין כי כל עסק וכל מוסד חייב להכיל תיק שטח. בתיק השטח יהיו כתובים כל הנהלים כולל דרכי מילוט ושרטוטים של המבנה. כמובן שיש צורך להתקין מערכות שונות כמו מערכת גילוי אש או מערכות כיבוי, יהיה צורך במרחבים מוגנים שפזורים לפי כמות האנשים שיהיו במקום וכמובן גם דרך ליצור קשר עם כוחות הצלה במהירות מירבית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה