יום שלישי, 4 בספטמבר 2018

מחירי העברה

אם יש לכם חברה ואתם עומדים לבצע עסקאות בין לאומיות כדאי מאוד שתבינו מהו מחיר העברה. אולי מחירי העברה נשמעים לכם כמו עניין לא רלוונטי וגם ככה רואה החשבון שלכם יכול להתעסק בכל מה שקשור למספרים, אך בכל זאת מחירי העברה בעלי משמעות רבה וזה הזמן להבין מהם.
מהם מחירי העברה?

מחיר העברה הוא המחיר שנקבע בהתאם לעסקה שמבוצעת בין שתי חברות. הכוונה היא למעשה לכל עסקה שהיא ולא משנה מה קונים או מעבירים. למשל, יכול להיות שנמכרים מוצרים בעסקה זו יכול להיות שניתנים שירותי מחקר ופיתח, אולי בכלל שירותי ייעוץ וניהול, יכול להיות שהלוואות ויכול להיות העברה של קניין רוחני ולאו דווקא קניין חומרי. בסופו של דבר מדובר בעסקה שחייבת להיות מדווחת גם עם המחיר שכלול בה בתיעוד נאות.


הדבר הכי מעניין לרשויות המס

רשויות המס דואגות שכל חברה וחברה תשלם את המסים שלה. זו ההכנסה של המדינה ויש הרבה מקרים בהם ניתן לנסות להעלים מס כאשר רשות המסים עוקבת בעיקר אחרי מחיריהעברה כאשר זו נקודת חולשה במערכת שקל יותר לחברות 'לשכוח' לדווח כראוי. הרעיון הוא שהחברה שמבצעת עסקה עם חברה אחרת תדווח על כל מה שהועבר כולל המחיר המדויק כי על עסקה כזו היא חייבת לשלם מס שלם.
מה רשות המס בודקת?

רשות המס לא בודקת רק שהתבצעה עסקה וששולמו המסים שהיו צריכים להיות משולמים כי זה בדרך כלל קורה. היא בודקת יותר את תנאי ההעברה ותנאי השוק, היא בודקת את המחיר של השוק והמסים שהיו צריכים להיות משלמים בסחר בין שתי חברות בעיקר כאשר מדובר בחברות בין לאומיות והאם היה צד שלישי שנועד ליצור מניפולציה בין הרווחים השונים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה