יום רביעי, 28 ביוני 2017

תפקידו של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים



המכון הרפואי לבטיחות בדרכים הוא הגוף שממונה על הבדיקות הרפואיות שחלק מהנהגים חייבים לעבור כדי לקבל את רישיון הנהיגה המבוקש על ידם או כדי לשמור על הרישיון הנוכחי, מטעם משרד הרישוי. המכון הרפואי חייב לערוך את הבדיקות האלה כדי להבטיח את כשירותם הרפואית של נהגים מסוימים בישראל כאשר יוצאים מן הכלל הם נהגים פרטיים שלא עוברים במכון זה אלא רק נהגים מסוימים כמו נכים מטעם משרד הביטחון או ביטוח לאומי שמקבלים הפנייה להיבדק, נהגים שהורשעו בהשפעת סמים ואלכוהול, נהגים בגיל מבוגר מאוד, נהגים לכלי רכב כבדים ועוד.

אלו בדיקות מתבצעות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים?
הבדיקות שמתבצעות שם הן בדיקות פנימיות של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים שקשורות לתפקוד הגוף וגם למחלות קיימות שיש לאדם. כך למשל חולה אפילפסיה יוכל לקבל רישיון לנהוג אם יוכח שהוא באמת כשיר והמחלה לא מהווה סיכון לו ולכלל האוכלוסייה. אנשים שעברו בעיות בלב או אירועים מוחיים ומוכרים כנכים בביטוח לאומי צריכים לעבור בדיקות כדי לקבל רישיון נהיגה וכך ניתן גם להפנות אותם לבדיקות רפואיות חיצוניות שיישקלו על ידי ועדה של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים. 

מה קורה במידה והוחלט שאני לא כשיר רפואית?
במידה והחלטת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים היא שאתם לא כשירים לקבל תא רישיון הנהיגה תוכלו לערער על התוצאות ובחלק מהמקרים התשובה יכולה להשתנות. חשוב להבין שזהו הליך משפטי לכל דבר והטפסים שעליכם להמציא כדי להוכיח את הכשירות שלכם היא בדיוק כמו חוות דעת בית משפט. מומלץ מאוד להיעזר בעורך דין שיסדר לכם את כל הניירת ויעזור לכם בהגשמת המטרה וכדאי מאוד לערער בעיקר כי מועמדות חדשה ניתן להגיש רק לאחר שנה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה