יום שבת, 17 ביוני 2017

גילוי מרצון



מה הוא המסלול הירוק

מה הוא נוהל גילוי מרצון

נוהל גילוי מרצון הינו נוהל בן כ-12 שנים הנועד לאפשר תשלומי מס רטרואקטיביים מבלי לשאת בהשלכות העלמת המס. באמצעות נוהל זה יכולים בעלי חברות וחברים בארגון מסוים לדווח על שגיאות בדיווח מס שהתרחשו במקום עבודתם לאורך השנים, ברגע גילוי שגיאות אלו, ורק כל עוד עבירות המס לא בוצעו במזיד. נוהל גילוי מרצון מתקיים בשלושה מסלולים עיקריים: מסלול גילוי מרצון רגיל, מסלול גילוי אנונימי, ומסלול גילוי מקוצר המכונה "המסלול הירוק". במאמר הבא נפרט אודות המסלול השלישי. 




מה הוא המסלול הירוק

·         מסלול מקוצר: המסלול הירוק הינו מסלול גילוי מרצון מקוצר. פרק השלמת התהליך הינו קצר בהרבה מן המסלול הרגיל, משום היקף הדיווחים בו וחומרתה הקלה יחסית של העבירה. 

·         סך ההון המדווח: במסלול הירוק ניתן לדווח על הון עד סך של שני מיליון ש"ח. אולי נדמה לכם כי מדובר בכסף רב, אך בחברות ענק הרווח המתקבל הינו רב בהרבה ומדובר בסכום פעוט יחסית. 

·         סך חובות המס: במסלול הירוק ניתן לדווח על חובות מס בסך של עד 500 אלף ש"ח.

·         אנונימיות: לא ניתן לנהל את מסלול גילוי מרצון המקוצר באנונימיות. יתרונו של מסלול זה הינו אורכו, והדבר מגיע על חשבון פרטיות המדווח. אף על פי כן, אין לחשוש מן המסלול מסיבה זו. אין פרטי הדיווח מועברים לשום גורם שאינו מוסמך לטפל בנוהל גילוי מרצון. 

ברחו במסלול הגילוי מרצון שמתאים לכם ביותר

קיימים שלושה מסלולים עיקריים לדיווח בדיעבד על עבירות מס. בחרו במסלול שמהווה עבורכם את הסיכון הקטן ביותר או מאפשר לכם להשלימו בפרק הזמן הקצר ביותר. במידה ועברתם עבירות מס בסך של עד שני מיליון ש"ח, היינו ממליצים להגיש טפסים במסלול המקוצר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה