יום שישי, 26 במאי 2017

פוליקרבונט

הפוליקרבונט הוא אחד מהחומרים הנפוצים ביותר במגוון של תעשיות, בעיקר בתעשיות הפלסטיק. החומר שייך למשפחת חומרים סינטטיים תרמו פלסטיים ומתוקף השתייכותו למשפחת חומרים זו נגזרות גם תכונותיו הייחודיות הרבות אשר הופכות אותו לחומר ורסטילי.

תכונות ייחודיות לפוליקרבונט הנובעות מהרכבו הכימי

לאור הרכבו הכימי של פוליקרבונט, החומר ניחן במספר תכונות ייחודיות המאפיינות אותו. התכונה הבולטת ביותר היא נקיפותו של החומר, כלומר, עמידותו בפני ניפוץ. החומר מיד במיוחד ואינו נסדק או מתנפץ בקלות. בנוסף, לחומר שקיפות ברמה מאד גבוהה, אפילו יותר מאשר לזכוכית וניתן להקנות לחומר צבע באמצעות תהליכים כימיים של צביעה. בנוסף לעמידותו בפני ניפוץ, לחומר עמידות גם בפני חומרים כימיים רבים (אשר למשל, עשויים להמיס או לקלקל חומרים אחרים) וגם בפני תנאי חום או קור קיצוניים. מאפיין אחרון אשר תורם גם הוא לשימושים המגוונים בפוליקרבונט הוא העובדה שהחומר מבודד קול בצורה מאד טובה עד לכדי כך שאפשר לומר כי הוא מבודד אקוסטי בפני עצמו.

השימושים השונים בפוליקרבונט

לאור התכונות השונות שפורטו לעיל, אפשר רק לדמיין כיצד ישתמשו התעשיות בחומר רב שימושי זה. אחד מהשימושים המשקפים את נקיפות פוליקרבונט הוא כחומר ממנו מייצרים את המגנים של כוחות הביטחון, שכן ישנה חשיבות גדולה לכך שלא ייסדקו או יישברו ברגע האמת. שקיפותו של פוליקרבונט מאפשרת להשתמש בו בתעשיית ייצור החלונות ופתחי אוורור והאפשרות לצביעתו מאפשרת להפוך את פתחי האוורור הללו לדקורטיביים לפי צורך או רצון. יכולת הבידוד האקוסטית של החומר מאפשר להשתמש בו בקירוי, על מנת להפוך את הקירות למבודדי קול, תכונה הנדרשת בקירות בכל מקום שהוא ולא רק באולפני הקלטות. לפוליקרבונט שימושים נוספים אשר קצרה היריעה מלהכיל.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה