יום חמישי, 18 במאי 2017

מלנומה



סרטן העור הקשה מכולם
יש סיבה לכך שמלנומה היא מילה מוכרת כל כך בפי הציבור הרחב. סרטן היא המילה שכולם חוששים ממנה ומלנומה היא הסרטן המסוכן ביותר. ניתן לשים לב לגידול ניכר של הלוקים במחלה בעשורים האחרונים כאשר במיוחד בישראל הסיכוי לחלות במחלה גבוה מאוד, שכן היא המדינה השלישית בעולם בנפיצות המחלה לאחר אוסטרליה וניו זילנד. ניתן לשייך את העובדה הזו לשמש החזקה שיוקדת כאן בחודשי הקיץ וגם לחוסר מודעות של אנשים שצריכים לבדוק את נקודות החן שלהם בעיקר אלו החשודות והמוזרות.

כיצד אפשר להילחם במלנומה?
מלנומה היא אמנם סרטן העור הקשה ביותר אך הטיפול הכי טוב בו היא פשוט מניעה. מומלץ לנסות להימנע משהות ארוכה בשמש וגם כשזו הכרחית, להצטייד בתכשירי הגנה שימזערו את הנזק. כמו כן, הטיפול יהיה יעיל יותר ככל שהזיהוי יהיה מוקדם יותר. כדאי להיות ערניים למה שקורה על פי העור שלנו ולהיבדק אחת לתקופה, כאשר גם בדיקה אחת אצל רופא עור לא אומרת שאתם חסינים בפי המחלה כיוון שחשיפה לשמש או שינויים שקורים בעור יכולים לפתח את הגידולים.

כיצד נוכל לבדוק את כל גופנו?
בגלל החשיבות של זיהוי מוקדם של המלנומה, כדאי מאוד לבדוק את כל הגוף כדי לא לפספס שום דבר. כדי לקבל תמונה מלאה שלכל הגוף כדאי להיעזר בבן משפחה או בן זוג כדי לבחון את כל הגוף בעיקר גב ועכוז שלא ניתן לראות לבד וקשה לראות עם מראה. גם אם החלטתם לבצע את הבדיקה לבדכם מטעמי אישיות, חשוב להשתמש גם במראת יד וגם במראת קיר כדי לכסות את כל המקומות בגוף. מספיק שומה אחת בעייתית שיכולה להעיד על סרטן מסוג מלנומה ואם כבר הולכים להיבדק אצל רופא עור, חשוב לספר לו על כל הממצאים.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה