יום שבת, 23 בפברואר 2013

חישוב מס רכישה



איך מבצעים חישוב מס רכישה?
אתם עומדים לקנות נדל"ן, אך נדרשים כאמור לשלם את מס הרכישה. חשוב מאד לבדוק קודם את התהליך של חישוב מס רכישה ולהבין את מדרגות המס השונות על מנת שתוכלו להיערך מבעוד מועד לסכום אשר עליכם לשלם למדינה בעת רכישת נדל"ן ולהטבות השונות הניתנות וחשוב להכירן. אתם נדרשים לבצע חישוב מס רכישה, משום שערך המס איננו אחיד, והוא משתנה לפי שני קריטריונים מרכזיים - גם השימוש אשר אתם מתכוונים לעשות בדירה, וכמובן כי גם הערך עצמו של הדירה אשר אתם רוכשים

מה הוא הערך של מס הרכישה?
בבואכם לערוך חישוב של עלות מס רכישה כלל הבסיס עבור חישוב מס רכישה הוא שבמצב הרגיל, מס הרכישה עומד על 5% מהסכום ששולם על הרכישה עצמה. כך לדוגמה, אפשר לבצע חישוב מס רכישה בקלות לנדל"ן שנקנה במיליון ש"ח, שכן עליו תוספת מס הרכישה עומדת על 50 אלף ש"ח. עם זאת הרי ציינו כי הערך של מס הרכישה איננו אחיד! ואכן, קיימים הרבה מאד חריגים ויוצאים מן הכלל לחישוב הבסיסי.


 
חישוב נפרד לדירת מגורים
אם אתם רוכשים דירה אחת בלבד למטרות מגורים ואין בבעלותכם נדל"ן נוסף, התהליך של חישוב מס רכישה מתבצע בצורה אחרת. קודם כל, אם ערך הדירה נמוך ממיליון ו350 אלף ש"ח אינכם צריכים לבצע כלל חישוב מס רכישה שכן ערכו עומד על אפס. אם הערך הוא בין מיליון ו350 אלף למיליון ו601 אלף ש"ח הרי שעליכם לשלם 3.5% מס רכישה. אם הוא גבוה מהסכום הנ"ל - עליכם לשלם 5% כרגיל.

ומה עם דירה נוספת ?
שימו לב כי במידה ויש לכם כבר דירת מגורים אחת, וברצונכם לרכוש דירת מגורים נוספת, הרי שאין לכם את הפטור מהתהליך של חישוב מס רכישה והתשלום שלו. שימו לב גם שבמצב כזה, אם הנכס השני שלכם יקר יותר ממיליון ש"ח, אתם צריכים לשלב עליו כ6% -  מס רכישה, ואם הוא יקר יותר מ - 3 מיליון ש"ח - עליכם לשלם עליו 7% מס.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה