יום שלישי, 28 בפברואר 2012

צילום מוצר

צילום מוצר הוא חלק אינטגראלי בעולם הפרסום. כמעט כל פרסומת הן בטלוויזיה, הן באינטרנט והן בדפוס מציגה במהלכה את המוצר שאותו היא מפרסמת. המוצר יכול להופיע בפרסומת בכמה אופנים, אך תמיד הוא יהיה מצולם היטב.

העולם הויזואלי בו אנו חיים מבוסס על צילום מוצר. אנחנו צורכים אלפי דימויים ביום מכל מקום שאליו נפנה את הראש. ככל שעולם התקשורת התקדם והתפתח, החל מהעיתונות המודפסת דרך המצאת הטלוויזיה ועד האינטרנט התפתח יחד עמו גם עולם הפרסום ועמו צילום המוצר תפס תאוצה יותר ויותר.

חשיבותו של צילום המוצר בחיינו

תחשבו על כמה דימויים של מוצרים העין שלנו קולטת מידי יום, וכמה מהם נשמרים לנו בזיכרון? כמות הדימויים היא עצומה אבל רק חלק קטן מהם נטמעים בנו וגורמים לנו לרכוש את המוצר שאותו ראינו. צילום המוצר הוא המשפיע העיקרי להחלטה שלנו האם לרכוש אותו. צילום מוצר שמצולם היטב, כזה שגורם לנו להביט בתמונה ולפנטז או אפילו לנסות להושיט את היד ולגעת, יישאר בזיכרון שלנו תקופה ארוכה קרוב לוודאי עד שנשיג את המוצר עצמו. צילום מוצר שלא מצולם היטב ואינו מגרה את העין שלנו להביט בו, אינו עומד בסטנדרטים הפרסומיים והשיווקיים, ויכול למוטט מסע פרסום שלם.



היכן אנחנו נתקלים בצילומי מוצר?

התשובה היא בכל מקום ובכל עת. לאן שלא נפנה את ראשנו ובעיקר אם נפנה אותו לכיוון מסך המחשב ניתקל בצילום מוצר. הקניות שלנו עברו לאינטרנט בשנים האחרונות, ולשם כך זקוקות רשתות השיווק והחנויות הוירטואליות לכמות עצומה של צילומי מוצר.
 
חווית ההתבוננות במוצר החליפה את חווית המגע במוצר ולכן צילום המוצר חייב להעביר לנו את המוצר כפי שהוא אבל קצת יותר. כדי לספק לנו את חווית ההתבוננות המפרסמים והצלמים שמצלמים את המוצר צריכים לרוב להשתמש במניפולציות ויזואליות כאלה ואחרות על מנת לגרות אותנו ולגרום לעין שלנו להתעכב על המוצר שאותו הם מפרסמים ולא לעבור למוצר אחר שמישהו אחר מפרסם.

מי עוסק בצילומי מוצר?

צלמים המתמחים בצילומי מוצר. הם עוסקים לפרנסתם אך ורק בצילומי מוצר ולא מתמחים בסוגי צילום אחרים, מה שמאפשר להם לצבור טיפים רבים וחשובים כדי להגיע לתוצאות טובות ומהירות. לצלמים שמתמחים בצילום מוצר יהיה סטודיו מאובזר בכלים מקצועיים ומתקדמים ביותר. הצלם לרוב לוקח חלק פעיל בפיתוח הקונספט יחד עם הלקוח המזמין. המחירים יהיו בהתאם למורכבות הצילום ולכמות המוצרים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה