ראשית, מהו אותו מענה
טלפוני?
למעשה מדובר בקו
טלפון המופעל על ידי חברה פרטית, נותן שירות כלשהו או אף משרד ציבורי. הדבר מתנהל
כך שמעברו האחד של הקו נמצא עובד מטעם אתה חברה המומחה במתן עזרה או הכוונת הלקוחות.
כאשר אדם צורך שירות מסוים ונתקל בבעיה, הוא אינו חייב להזמין מומחה לביתו. כל
שעליו לעשות הוא לחפש את מספר של אותה חברת שאת שירותיה הוא צורך, ולהתקשר למספר
זה על מנת לקבל מענה טלפוני. מיד נסקור כיצד עובד הדבר.
לחברות שונות סוגים
מגוונים של מענה
היות
ומגוון שירותים
שונים מספקים מענה טלפוני, אך טבעי שאופן המענה יתבצע באופן שונה מעט בכל
מקום
ומקום. בעת המענה הטלפוני אצל חברת מכירות, למשל, נפוץ שנותן המענה ינסה
לנווט את
השיחה למכירת מוצר זה או אחר של החברה. לעומת זאת, כאשר מתקשרים למשרד
ממשלתי או
ציבורי, אופי המענה יהיה לרוב אינפורמטיבי. מענה של חברות למוצרי חשמל לרוב
יביא
למענה טכני המלווה בפעולות ממוקד הבקרה בו יושב נותן השירות. מענה טלפוני
של חברות כגון כרטיסי אשראי ובתי חולים יפעילו מענה טלפוני מסביב לשעון.
פירוט מהלך המענה
הטלפוני
השלב הראשון הוא
ניסוח של אופי הבעיה בה נתקל האדם. לאחר שהבין מהי אותה בעיה, ימצא את מספר הטלפון
של החברה הרלוונטית ויתקשר אליו. לרוב בשלב זה יחל מענה אוטומטי, המציע שלל
אפשרויות שירות ולאחריהן- את המספר שצריך להקיש על מנת לקבלן. כאשר תוצע האפשרות
של "מענה טלפוני", יש להקיש את המספר או הסימן שנאמר אחריו. לעיתים
יופנה המתקשר לנותן המענה מיד, ולעיתים יהיה עליו להתאזר בסבלנות שכן הוא מחכה
שיסיים נותן המענה לסייע למתקשרים שקדמו לו. בעת המענה יציג הנותן המענה את עצמו
וישאל כיצד הוא יכול לסייע. בשלב זה ניתן להציג את הבעיה שאותרה. נותן המענה מסתמך
על הידע שלו ועל ספריו ועל תוכנות ההדרכה שלו על מנת לספק לכם פיתרון מקצועי
לבעיה.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה