יום שני, 13 בדצמבר 2021

חברות ארנק

 

שיקולים לפתיחת חברות ארנק

פתיחת חברות ארנק יכולה להיות צעד דרמטי עבור נישומים שהשכר שלהם גבוה ביחס לממוצע במשק. באופן כללי, שכר גבוה שמדרגת המס עבורו גבוהה יותר מאשר מס החברות – אמור להדליק נורה לגבי היתרונות של חברות ארנק.

מצד שני, מאוד חשוב לבחון כל מקרה לגופו ולוודא שזה אכן המהלך הנכון. אם פועלים בצורה לא מספיק מדויקת, עלולים לגלות שהמהלך של פתיחת חברות ארנק הוא מאוד לא משתלם.

החדשות הטובות הן שאת כל השיקולים השונים סביב פתיחת חברות ארנק ניתן לרכז תחת קורת גג אחת. בשביל לעשות את זה, פונים אל יועצי מס ורואי חשבון ומעלים מולם את הדילמות הרלוונטיות. לאחר מכן, לוקחים בחשבון שיקולים אובייקטיביים ובודקים איזה מהם הוא השיקול הכי מכריע. אמנם כל התהליך הזה דורש הקצאה של זמן ומשאבים, אבל הוא שווה את ההשקעה.



מיסוי, בירוקרטיה ותקנות

השיקולים הרלוונטיים להשוואה בין מהלך של פתיחת חברות ארנק לבין המשך ההתנהלות העסקית בצורה הקיימת הם מיסוי, בירוקרטיה ותקנות. מבחינת מיסוי, צריך למשל לברר מה מס החברות לעומת מדרגות המס הקיימות. בהמשך, בודקים מה המשמעות הבירוקרטית של פתיחת חברות ארנק ואיזה השפעה יש לזה על האופן שבו מתנהלים מול רשות המיסים, המוסד לביטוח לאומי וכן הלאה.

כמו כן, צריך לעקוב אחר התקנות והאופן שבו הן משתנות. בניגוד למה שנהוג לחשוב, מה שנקבע בימים אלו למשל לגבי פתיחת חברות ארנק לא בהכרח יישאר אותו דבר גם בעוד כמה שנים.

לכן, התייעצות עם בעלי מקצוע היא פתרון מעולה: בעזרת רואי חשבון ויועצי מס, ניתן לוודא שיש מומחים שעוקבים מקרוב אחר הנושא של חברות ארנק ונשארים עם אצבע על הדופק לקבלת החלטות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה