יום ראשון, 18 בנובמבר 2018

גילוי מרצון


יש לא מעט אנשים שמסתירים את ההכנסות או הנכסים האמיתיים שלהם ממס ההכנסה וזאת כדי לשלם הרבה פחות מס. כדי לפתור את המצבים הללו אחרי שהתרמית כבר החלה מס הכנסה החליט לאפשר גילוי מרצון בלי להסתבך במובן הפלילי. מתי גילוי מרצון זה לא יתפוס? הנה 3 מצבים קלאסיים.

כאשר החומרים התפרסמו בתקשורת

יש מגוון רחב של עסקאות סודיות שנסתרות מפני מס הכנסה ששוות מיליוני שקלים. בדרך כלל חברות גדולות עושות זאת והבעיה היא שלעתים נפגעים מכך אנשים ולקוחות. לעתים זהו פשוט אי הצדק שניכר מאוד מה שגורם לתקשורת להתערב או לכל מיני גופים שיש להם אינטרס בגילוי התרמית. כאשר החומרים כבר התפרסמו בתקשורת והם כביכול ידועים, לא ניתן להגיש גילוימרצון כיוון שזה גילוי מכורח הנסיבות ולא מרוח טובה למען טובת הכלל.

כאשר יש חקירה משטרתית בנושא

חקירות כלכליות מתבצעות בכל יום ויום וחלק מהן גם מנסות לאתר חברות, בדרך כלל גדולות, שמלבינות הון או פשוט עושות כסף שחור. במצבים כאלו יכולה להתחיל חקירה משטרתית שככל הנראה תהיה סמויה בהתחלה ועם הזמן תהפוך להיות גלויה. בסופו של דבר כאשר ישנה חקירה משטרתית הלכה למעשה כבר החלה פעולה כלשהי נגד אותו מעלים מס ולכן אין לו אפשרות לגלות את מה שהסיר מרצון ובכך למחול על עוונו הפלילי.

כאשר למס הכנסה יש ידע מקדים

מס ההכנסה אמנם עובד קשה מאוד בגביית הכספים מכל עם ישראל אך הוא גם מפנה מספיק זמן כדי לעלות על רמאים שלא משלמים מס. כאשר הוא כבר מתחיל בחקירה מסוימת נגד אדם או חברה מסוימים, אותו אדם כבר לא יכול להגיש בקשה לגילוי מרצון וכל מה שנותר לו הוא להגיע להסדר מול מס ההכנסה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה