יום חמישי, 4 במרץ 2021

תקן 22301 ISO

 

החשיבות של תקן ISO 22301

תקנים שונים מעידים כיום על היכולת של ארגונים להתמודד עם איומים. נקודת המוצא היא שיש סוגים שונים של איומים ושאף פעם אי אפשר למנוע את כולם באופן מוחלט, לכן מטרת התקנים היא לצמצם את הנזק או להוריד את סיכויי ההתממשות. עם זאת, יש גם הבדלים בין התקנים עצמם ולכן רבים מבין בעלי הארגונים לא מכירים למשל את תקן ISO 22301.

תקן ISO 22301 נוסח כמו תקנים רבים אחרים על ידי ארגון התקינה הבינלאומי. ארגונים שונים בארץ או בחו"ל אמנם לא מחויבים לעמוד בתקנים הללו, אך מי שעושה את זה מרוויח שורה ארוכה של יתרונות. בנוסף, אפשר לראות שאחד המאפיינים המשותפים לכל ארגוני התקינה הוא התמקדות ביכולת של הארגון להתאושש מאסון ולהבטיח רציפות תפקודית.



מה הקשר בין תקן ISO 22301 לבין רציפות תפקודית?

תקן ISO 22301 ספציפית חשוב כי הוא מאפשר את אותה רציפות  תפקודית מבוקשת. במילים פשוטות, המשמעות של רציפות תפקודית היא שהארגון ממשיך לפעול גם אם התרחש אסון. בין אם האסון השפיע על הארגון עצמו, על הלקוחות, על העובדים או רק על הרכוש – התקן חשוב כי יש בו סדר פעולות מסוים וכי בעזרתו אפשר לדעת כמה זמן יעבור מרגע תחילת האסון ועד להתאוששות מוחלטת.

כיום תקן ISO 22301 משותף גם לארגונים שונים. זה כולל גם ארגונים שעוסקים בשוק הפרטי וגם ארגונים ששייכים לשוק המוסדי או הציבורי, תוך דגש על הבטחת הרציפות התפקודית.

מעבר לכך, תקן ISO 22301 מתעדכן כמובן לפי פתרונות שלא היו קיימים בעבר. בזכות היכולת לשלב בתקן מרכיבים מעודכנים יותר, אפשר להגדיל את סיכויי ההתאמה שלו לצרכים של ארגונים שונים ברחבי העולם.

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה