יום רביעי, 3 בפברואר 2021

RPO

 

RPO כיעד נקודת התאוששות

המשמעות של RPO כיעד נקודת התאוששות היא שיש מרווח זמן מסוים שעובר מהרגע שבו חל שיבוש בפעילות של הארגון – ועד שכמות הנתונים שהלכה לאיבוד חצתה את הרף שבו הוא יכול להרשות לעצמו להיות סבלני כלפיה. בפועל, לאופן שבו מגדירים RPO יש גם השלכות רבות.

את רוב ההשלכות של הגדרת RPO ניתן לראות בשלב שבו מנסחים תכנית התאוששות מאסון. זה השלב שבו RPO מקבל ביטוי מוחשי, כי הוא קובע למשל איזה סוג של כלים ייכנסו לפעולה בכל ידע שאליו התכנית מגיעה. לשם השוואה, השלכות אחרות של הגדרת RPO ניתן לראות במישור הכלכלי – כמו למשל בהחלטה איזה כלים להקצות לטיפול בכל סוג של משבר, מה לעשות אם מתמודדים עם אסון קיים ובאיזה אופן להפעיל צוות מקצועי וחיצוני להתמודדות עם הנסיבות.



עם מי מתייעצים לגבי נקודת RPO?

הטעות הנפוצה של ארגונים לא מנוסים היא להגדיר רק בכוחות עצמם נתונים חשובים כמו RPO. מצד אחד, ברור שהארגון מכיר טוב יותר מכל אחד אחר את הפעילות שלו ואת הצרכים של הלקוחות או השותפים העסקיים. מצד שני, זה ממש לא אומר שמנהלי הארגון יידעו איך לפעול על מנת למנוע מעוד נתונים רגישים ללכת לאיבוד גם אחרי מקרה של שיבוש או אסון.

החדשות הטובות הן שניתן לערב בעלי מקצוע חיצוניים בכל שלב של התהליך שבו מנסחים תכנית התאוששות מאסון. כאשר מנסחים תכנית מסודרת של המשכיות עסקית ומביאים לידי ביטוי את היכולות של העסק מבחינת נתוני RPO, יש סיכוי גבוה יותר שההתאוששות תהיה מהירה מאוד. לכל הפחות, הגדרה נכונה של RPO תמנע מצב שבו עוד נתונים של הארגון הולכים לאיבוד ומגיעים לידיים של מתחרים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה