אל תסתכל בקנקן – אלא במה שיש בתוכו, כך אמרו חז"ל, ולפחות במקרה
של שיפוץ מעליות – הם צדקו בהחלט. לאנשים רבים מפריע שהמעלית בבניין נראית ישנה,
העיצוב בסגנון של פעם, הכפתורים כבר דהו ובקושי רואים את המספר והרצפה מלאה כתמים
שלא יורדים. נכון, הנראות והעיצוב של המעלית חשובים, אבל כמדברים על שיפוץ מעליות החלק
החשוב ביותר הוא המנוע והמנגנון, שמשפיעים על איכות הנסיעה במעלית, ואפילו חשוב
מכך – על בטיחותה.
בעיות נפוצות
הבעיות הנפוצות איתם מתמודדים במהלך תהליך שיפוץ מעליות הן חריקות, איטיות
ותקלות. החריקות הן תוצאה ישירה של מנגנון ישן, הכבל המושך את המעלית חורק ומשמיע
קולות. בדרך כלל זה לא מעיד על תקלה, אבל לא נעים להשתמש במעלית שמשמיעה קולות
מאיימים מעין אלה.
איטיות היא לחלוטין תוצאה של מנגנון ישן. גם היא לא מעידה על קלקול,
אבל הטכנולוגיה השתפרה מאוד בשנים האחרונות וכשפונים אל שיפוץ מעליות אחד הדברים
הראשונים שרוצים הוא שיפור תפקוד המעלית.
תקלות הן כמובן בעיה אמיתית שרוצים להינע ממנה בכל מצב, ותקלות חוזרות
יכולות להיות תצאה של מנגנון לקוי או פשוט של מנגנון ישן מאוד. המנועים והמנגנונים
הקיימים היום נתונים פחות ופחות לתקלות, אף על פי שלא קיים מנגנון שלא יכול
להתקלקל לעולם.
תוספות טכנולוגיות
מעבר להחלפת המנוע ומנגנון ההסעה של המעלית, לרוב כשנכנסים לתהליך של
שיפוץ מעליות משדרגים גם את מנגנון פתיחת וסגירת הדלתות ומוסיפים לו עין אלקטרונית.
עין כזו מזהה אם מישהו עומד מול הדלת ופותחת את הדלתות אוטומטית. בנוסף, עין כזו
גם עוצרת את סגירת הדלתות ברגע שמישהו נוגע בדלת, כך שמדובר במנגנון חדשני שמשלב
נוחות ויוקרה עם בטיחות בסיסית.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה