יום רביעי, 28 באוגוסט 2013

פסנתר יפני



רכישת פסנתר יפני – אילו פרמטרים ישפיעו על מחיר הפסנתר

אין זה סוד כי פסנתר הוא כלי נגינה יוקרתי ועתיק ביותר עם הרבה מאד היסטוריה מעניינת וענפה מאחוריו ללא כל צל של ספק. פסנתר יפני, לעומת זאת, הוא סוג פסנתר אשר בעצם החלו לייצר רק בשנים האחרונות. בכל מה שקשור לפסנתרים בכלל, הרי שניתן לומר ללא כל ספק כי מדובר באחד מכלי הנגינה המרשימים ביותר אשר קיימים בשוק כלי הנגינה, כבר מאות שנים. גם אין להטיל ספק בפופולאריות של הכלי. פסנתר יפני שנכנס לבית, ישהה שם לפחות לכמה שנים טובות (אם נאמר 20 שנה, לא נגזים). מסיבה זו, חשוב מאוד להקדיש את הזמן להיכרות עם מגוון האפשרויות השונות אשר עומדות בפנינו לפני רכישת פסנתר יפני כל שהוא כזה או אחר.



השקעה כספית

סוגיה חשובה בבואנו לרכוש פסנתר, היא סוגיית הכסף – העניין תלוי בכמה כסף אנו מוכנים להשקיע ברכישת פסנתר יפני. פסנתר יפני מסוג Yamaha ייחשב למותג, ולא תמיד עם קשר ישיר לאיכותו האמיתית. המחיר, עם זאת, יהיה בהתאם למיתוג של הפסנתר. ישנו שפע פסנתרים אשר צלילם ואיכותם עולים על אלו של הפסנתרים הממותגים, אך מחירם יהיה נמוך יותר.

ארץ ייצור

ישנה משמעות רבה לארץ ייצורו של פסנתר יפני, גרמני או צ'כי. פסנתרים מסוג זה נחשבים לאיכותיים למדי – לכן הם גם היקרים ביותר. כדאי לציין כאן, כי לאחרונה, היפנים העבירו חלק מפסי הייצור שלהם לקוריאה ולסין, בכדי שיהיו מסוגלים להתחרות במחירים של פסנתרים חדשים. מסיבה זו – בדקו בקפדנות איפה מיוצר הפסנתר אותו אתם רוכשים. 

פסנתר משומש לעומת פסנתר חדש

לא כל פסנתר יפני אכן מיוצר ביפן. עם זאת, כאשר מדובר בפסנתר יד שנייה שגילו למעלה מעשר שנים, סביר מאוד שארץ הייצור שלו היא יפן. פסנתר יפני יד שנייה יהיה לרוב זול יותר מפסנתר יפני חדש. למרות זאת, קיימים פסנתרים חדשים שיוצרו בסין, אשר עלותם נמוכה מזו של פסנתר יפני איכותי מיד שנייה. יש לעמוד על כל הפרטים החשובים הללו, של גיל הפסנתר וארץ הייצור.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה