יום ראשון, 29 בינואר 2017

סקר אבטחת מידע



איך מבצעים סקר אבטחת מידע?
סקר אבטחת מידע מבוצע במטרה לזהות סיכונים שקשורים למידע רגיש על העסק או הארגון. הסקר דורש בשלב הראשון מיפוי מוחלט של הנכסים בארגון. במסגרת המיפוי מתייחסים לנכסים פיזיים ודיגיטליים ומשלבים ביניהם כדי לנסות לשער מה רמת הסיכון הנשקפת לעסק. לאחר מיפוי הנכסים בארגון יש לבצע מבדקי חדירה פנימיים ומבדקי חדירה חיצוניים במגוון תצורות.

מבדקי החדירה הם חלק חשוב בכל סקר אבטחת מידע. מבדקים אלו נותנים מענה על מספר מטרות, ובראשן היכולת לבדוק את מצבה הנוכחי של מערכת המחשוב. בעזרת מבדקי חדירה פנימיים אפשר לנסח את רמת הסיכון שנשקפת לעסק ובאמצעות מבדקי חדירה חיצוניים גם את האיומים עליו מגופים אחרים. כמו כן, יש לציין שחברות מקצועיות עם ידע וניסיון משלבות בתוך סקר אבטחת מידע גם בדיקות האזנות סתר וסקר ניהול סיכונים.

מה התוצאה של סקר אבטחת מידע?

מי שמבצע בצורה נכונה סקר אבטחת מידע יכול להשיג תוצרים משמעותיים. ראשית, התוצר החשוב ביותר הוא דוח מצב שמפרט את המסקנות. דוח המצב צריך להיות מנוסח בשפה פשוטה ולהתאים לסקירה כללית של מנהלי העסק, העובדים או הגורמים שאחראיים על הטיפול והתיקון בתקלות האבטחה הקיימות.
מלבד דוח מצב לרבות מסקנות, התוצרים של סקר אבטחת מידע הם הקמת מדיניות לסיווג נכסים ובחלק מהארגונים גם יישום המלצות לשינויים. האופן שבו מיישמים את ההמלצות תלוי בצורת הניסוח שלהן בסקר. כך למשל, המלצות שעומדות בראש סדר העדיפויות מיושמות במהירות הגבוהה ביותר.

התוצר הנלווה של סקר אבטחת מידע והערך המוסף שלו היא הדרכה לעובדים. בעזרת הדרכה כזו ניתן להעלות את המודעות של העובדים, לשפר את המוטיבציה ואת תחושת הבטיחות שלהם ובטווח הארוך לסייע במניעת סיכונים.

יום שבת, 28 בינואר 2017

טבעות אירוסין זולות



טבעות אירוסין זולות

מה קובע את מחיר הטבעת
כשמדובר על טבעת אירוסין נהוג לחשוב שמדובר על הוצאה  של עשרות אלפי שקלים, אך האמת היא שכיום ישנן טבעות אירוסין זולות ואיכותיות. כדי שתבחרו טבעת איכותית במחיר הוגן חשוב שתדעו מה קובע את המחיר. הקראט כלומר אחוז הזהב הטהור. על טבעת יהיה מוטבע הקראט. הקראט המקובל כיום בשוק בישראל הוא 14 קראט ומעלה כאשר מדובר על כ58% של זהב טהור בטבעת, ככל שהקראט יהיה גבוה יותר כך המחיר של הטבעת. 14 קראט הינן טבעות איכותיות מאוד ולמען האמת אין סיבה לקנות טבעת בקראט גבוה יותר. חשוב לדעת שמחיר הטבעת נקבע לא רק בערך חומרי הגלם שלה אלה הייצור והמתווכים שהיא עברה, לכן כאשר אתם קונים טבעת בדקו אם היא אכן איכותית ושווה את המחיר שאתם משלמים.



טבעות בעיצובים אישיים
תוכלו למצוא טבעותאירוסין זולות ולא יקרות בעיצובים אישיים וייחודיים, אינכם צריכים בהכרח לקנות טבעת משובצת ביהלום קלאסית, אם בת הזוג שלכם אוהבת תכשיטים מיוחדים חשוב שגם טבעת האירוסין שלה תהיה מיוחדת. זוגות רבים משלבים בטבעת האירוסין כיתוב אישי, מה שמעצים את חשיבות של טבעת האירוסין. כמו כן, ישנן טבעות אירוסין זולות יותר שמשובץ בהם אבן ספיר במקום יהלום. בחירה אשר נעשית פופולרית מאוד.

זכרו את מה שחשוב
כאשר אתם מציעים נישואין לאוהבת ליבכם אתם בעצם מחליטים כי אתם רוצים לבלות את כל חייכם איתה. בני זוג רבים דוחים את הרגע או מבזבזים חסכונות על טבעת האירוסין. אין כל סיבה לעשות זאת כאשר ישנן כל כך הרבה טבעות אירוסין זולות איכותיות ויפות לא פחות. זכרו שהאהבה שלכם היא החשובה ולה כמובן אין מחיר.


יום ראשון, 15 בינואר 2017

שירותי ייצוג בבתי משפט



סוג מפורסם מאוד של סצנות בסרטים או בסדרות, הוא סצנות של מאבק בין שני צדדים בבית משפט. לרוב מדובר על קרב של שני הצדדים כאשר לשניהם יש אינטרס מנוגד האחד מהשני. במציאות מדובר לרוב על קצת פחות אקשן, ובכל זאת לעיתים מדובר על אירוע עם משמעות מאוד גדולה בעבור שני הצדדים. כדי להבטיח שתוצאות המשפט יהיו הטובות ביותר בעבורכם, לא משנה מול מי אתם מתמודדים, אתם חייבים לדאוג לעצמכם לייצוג הולם. ייצוג בבתי משפט יכול להתבצע על ידי עורך דין פרטי, על ידי משרד עורכי דין, או על ידי עורך דין מהסנגוריה הציבורית. 

עו"ד חברות
לעיתים כאשר מדובר על ייצוג בבתי משפט, מדובר על ייצוג של חברה. ייצוג של חברה בבית משפט הוא שונה במיוחד מייצוג של אדם פרטי. לא משנה מי יעמוד מולכם בצד השני, אתם צריכים להשיג לעצמכם הגנה וייצוג של בעל מקצוע שמוכשר לתחום הרלוונטי אליכם. כלומר, אם אתם חברה או עסק, אתם צריכים עורך דין חברות. זאת משום שמדובר על עורך דין בעל ידע והכשרה מתאימים בדיוק בעבורכם. בנוסף, מדובר על עורך דין המתמחה בייצוג בבית משפט שייצג בעבר כבר הרבה מאוד חברות שנתקלו למצב דומה מאוד למצב שלכם. על כן, עורך הדין יודע מה לעשות כדי להצליח.

ייצוג מול המוסד לביטוח לאומי
לעיתים, מי שייתן לכם ייצוג בבתי משפט יוכל לתת לכם גם ייצוג מול המוסד לביטוח לאומי. זה נדרש בכל מיני מצבים שמתרחשים בעת ההתנהלות מול הביטוח הלאומי. כאשר מדובר על ייצוג מול ענף נפגעי עבודה ונכות כללית, ייצוג של עורך דין חשוב כמו בבית משפט. גם כאשר מדובר על הופעה מול וועדה רפואית, עורך הדין יעזור מאוד.


יום ראשון, 8 בינואר 2017

תמ"א 38 בתל אביב



תמ"א 38 - תכנית המתאר הארצית להגנה בפני רעידות אדמה
כיוון שמבנים רבים בישראל אינם עומדים בתקן המקומי לעמידות בפני רעידות אדמה, אישרה הממשלה בשנת 2005 את תכנית המתאר הארצית לחיזוק מבנים קיימים בפני רעידות אדמה. התוכנית, הידועה בשמה הנפוץ תמ"א 38, שמה לה למטרה לצמצם את הנזקים לרכוש ולנפש שעשויה לגרום רעידת אדמה בעוצמה גבוהה בסולם ריכטר. התגוננות בפני רעידות אדמה הנה תהליך ארוך אשר דורש זמן ומשאבים, ולכן מומלץ שלא לדחות את הטיפול בו. באמצעות תוספות בנייה, או במקרים מסוימים הריסה של מבנה ובנייתו מחדש, ניתן יהיה להבטיח כי הנזק שייגרם כתוצאה מרעידת אדמה יהיה הנזק המינימלי האפשרי.  

הקווים המנחים של תמ"א 38 בעיר תל אביב
ועדה מקומית שהוקמה על ידי עיריית תל אביב ניסחה מסמך מנחה אשר מאפשר לה לבחון את הבקשות המוגשות מכח תמ"א 38 בתל אביב באופן המקצועי ביותר. היותו של המסמך שקוף לציבור מאפשרת לתושבים להעריך כיצד ניתן לממש את התוכנית בנכסים העומדים לרשותם או בנכסים עתידיים העומדים בפני רכישה. מסמך תמ"א 38 בתל אביב מפרט מהם התנאים לקבלת היתרי בנייה בעיר, את קווי המדיניות המנחים במקרים של הרס מבנה ובנייתו מחדש, וכן הנחיות במצבים של חריגות מבניות שונות.

לתמ"א 38 בתל אביב יש גם מגבלות מסויימות
כיוון שמדובר בתוכנית מתאר רחבת היקף, הרי שלהוצאתה לפועל יש השלכות רבות ומשמעותיות על האופי והמראה של העיר. מתוקף כך, הקפידה העירייה להגדיר תוספות בנייה מסוימות עליהן חלות מגבלות שונות. מגבלות אלו בולטות במיוחד בשכונות המהוות אזורי מחייה בעלי מרקם ייחודי עליו ראוי להגן. בין השכונות אליהן מתייחסת תמ"א 38 בתל אביב ניתן למצוא את כרם התימנים, נווה צדק, שכונת שפירא ואזור לב העיר.