יום ראשון, 21 ביוני 2015

מחזור משכנתא



פרטים חשובים על מחזור משכנתא
רוב הלקוחות הפרטיים לא מכירים לעומק את המונחים המקצועיים סביב תחום המשכנתאות והמימון הבנקאי. למרות שכולנו נצטרך בשלב כזה או אחר משכנתא מהבנק, רק מעטים מביאים לידי ביטוי את הרקע התיאורטי וכך משיגים לעצמם תנאים נוחים. זו הסיבה שכדאי להכיר את הפרטים החשובים על מחזור משכנתא ולהשתמש בהם. 

משכנתא מורכבת מקרן וריבית. הקרן היא סכום ההלוואה המקורי, בעוד הריבית הוא המחיר של ההלוואה. ההבדלים בין משכנתאות באים לידי ביטוי בעיקר בשני הפרמטרים הללו. בנוסף, הלווה יכול להחליט האם לצמצם או להגדיל את הקרן אך עליו להציג הון עצמי. בישראל נהוגות שיטות שונות לחישוב ההחזרים החודשיים של המשכנתא. בין השיטות המקובלות ניתן למנות את שפיצר, קרן שווה והלוואות בלון. מעבר לכך, יש לבדוק כיצד הצמדה למדד כזה או אחר משפיעה על יתרת ההלוואה לאחר מחזור משכנתא. 



ריבית קבועה או משתנה?
עוד שאלה עליה כדאי לענות על מנת לקבל פרטים חשובים על מחזור משכנתא היא האם לבחור ריבית קבועה או משתנה. ריבית קבועה מתאימה למי שרוצה לדעת מראש כמה הוא צפוי לשלם בכל חודש, בעוד ריבית משתנה עשויה להיות דינאמית וגמישה. מבחינת הגבלה על תמהיל משכנתא, הנחיית בנק ישראל גורפת ותקפה לגבי כל הבנקים. ההנחיה מגבילה את גובה המשכנתא הזמינה ללווים, ומטרתה למנוע התחייבויות שלא ניתן לעמוד בהן גם במהלך מחזור משכנתא. 

פרעון מוקדם במהלך מחזור משכנתא מחייב עמלות שונות אותן כדאי להכיר מראש. אפשר לנצל את הידע עבור תיאום פגישת היכרות עם נציגי הבנק או לצורך השוואה עצמאית בין מסלולי משכנתאות. בסופו של דבר, נטילת משכנתא היא החלטה חשובה הצפויה להשפיע על כל ההיבטים בחיים האישיים.

אתרי הכרויות למסורתיים



היום בעידן האינטרנט נראה שקל יותר מאי פעם למצוא את החצי השני שלנו. אנשים רבים מכירים דרך האינטקנט וגם דרך אתרי הכרויות והעדויות מצביעות על כך שזוגות רבים אכן מוצאים את החצי המשלים ומבלים איתו את שארית חייהם בשמחה. החיפוש אחר החצי השני מאז ומעולם היה מאתגר וכיוון שמדובר באדם אחר להקים איתו משפחה, אין זה פלא שהאתגר יכול להיות גדול. השאלה אשר עולה אצל חלקים באוכלוסייה היא מה עושים כשמחפשים חצי שני שיהיה גם הוא מסורתי וגם לכך יש מענה בצורת אתרי הכרויות למסורתיים.

מהם אתרי הכרויות למסורתיים?
אתרי הכרויות למסורתיים אלו אתרים אשר מזמינים רווקים ורווקות מסורתיים להכיר זה את זה. התנאי להיכנס לאתר ולהכיר בו אנשים הוא השמירה על המסורת, מה שמאפשר למצוא את החצי השני בקלות רבה יותר. כיוון שאנשים שומרי מסורת מחפשים להקים בית עם אנשים בעלי מערכת אמונות שדומה להם אין זה מפתיע שאתרי הכרויות למסורתיים הופכים לבעלי דרישה גבוהה כל כך.




כיצד מצטרפים לאתר הכרויות
היום קל מאד להצטרף לאתר הכרויות ועם זאת לא כדאי לזלזל בהליך ההצטרפות. כלומר, למרות שכל מה שיש לעשות כדי להצטרף לאתר הוא להירשם, חשוב מאד לבצע את ההרשמה כראוי ובמידת הצורך גם להתייעץ כיצד לעשות זאת נכון.

לפגוש את האדם הנכון
אתרי הכרויות למסורתיים הם מקום מצויין לפגוש בו את החצי השני שיש לו מערכת אמונה דומה. הקמת בית מסורתי היא עניין משמעותי מאד לכל שומרי המסורת ולכן ההתחלה יכולה להיות באתר בו כולם שומרים על המסורת. ישנה חשיבות רבה למי פונים וכיצד פונים ולכן כל אחד או אחת שלא בטוחים כיצד לעשות את הפנייה טוב יעשו אם יקראו לפני כן כמה שיותר חומר על הנושא.

לופט למסיבת רווקות



למרות שאנחנו חיים בעידן מודרני, הרבה נשים עדיין מחכות ליום שבו יציעו להן נישואין. זו חגיגה מאוד מרגשת ואי אפשר להתעלם ממנה, ולכן זה ברור שאם אחת מהחברות שלכן קיבלה הצעה כזאת אתן צריכות לעשות לה מסיבה. השאלה האמיתית היא לא רק איזו מסיבה לעשות ומה צריך להיות התוכן שלה, אלא בעיקר איפה היא תתקיים. האופציה של לופט למסיבת רווקות זו אפשרות שכדאי לקחת בחשבון כי לופט למסיבת רווקות זה מקום שאפשר להישאר בו שעות וגם לא צריך לנקות ולסדר אותו אחרי האירוע.




מיקום הלופט
אחד מהדברים הראשונים שכדאי לשים לב אליהם כשרוצים לבחור לופט למסיבת רווקות זו השאלה איפה הוא יהיה ממוקם בארץ. אם רוב הנשים מגיעות למסיבה מאזור המרכז זה הגיוני שלופט שנמצא באזור זה יוכל לעניין אתכן יותר לעומת לופט שנמצא בצפון או בדרום. עם זאת, בבואכן לבחור לופט למסיבת רווקות כדאי בכל זאת גם לשקול מקומות מיוחדים ומרוחקים כי זה יכול להוסיף לחוויה של המסיבה.

גודל ומרחב
הדבר השני שאתן צריכות להקפיד עליו כשאתן רוצות לשכור לופט למסיבת רווקות, זו שאלת הגודל. כמה גדול הלופט וכמה מרחב יש בו? על מנת שתוכלו לדעת מה מתאים לכן יותר כדאי שתבדקו תחילה כמה מוזמנות יש, כי זו הדרך שתעזור לכן להבין איזה לופט למסיבת רווקות מתאים מבחינת הגודל.

עיצוב מודרני
לבסוף, כדאי יהיה להתייחס גם ללופט עצמו ולעיצוב שלו, כי אין כל טעם לשכור לופט שיהיה מעוצב בצורה עתיקה מידי או בצורה שלא מדברת אליכן. שווה להשקיע ולהגיע למקום כדי לראות איך הוא נראה במציאות כי לא אחת יש הבדל בין התמונות השונות ובין מראה עיניים.

מילולי GMAT – מי צריך הכנה מוקדמת



כל מי שרוצה להתקבל לתואר שני במנהל עסקים צריך לעבור מבחן GMAT ולקבל בו ציון גבוה. המבחן עצמו שווה בחשיבותו לבחינה פסיכומטרית בקבלה לתואר ראשון, אך הוא מהווה את כרטיס הכניסה לתואר שני. סטודנטים המתקרבים לסוף לימודי התואר הראשון שלהם ובוגרים של התואר מבינים כמה חשוב ללמוד לתואר שני ולכן ניגשים למבחני GMAT

מבחנים בשפה האנגלית
מבחני GMAT בנויים ממספר חלקים והם מתקיימים כולם בשפה האנגלית. אחד החלקים הוא מילולי GMAT שבו עומדות לפני הנבחן 75 דקות לענות על 41 שאלות בסגנון אמריקאי. השילוב של שאלות רבות, זמן קצר וחשיבות התוצאה, יכול להוביל נבחנים רבים ללחץ ולתוצאות נמוכות מכפי שקיוו. התוצאות של מבחן מילולי GMAT משתכללות עם שלושת החלקים הנוספים ויקבעו אם הנבחן יתקבל לתואר שני או לא (חשוב לציין כי התוצאות משוכללות עם תוצאות התואר הראשון ולכן אין לזלזל באף אחד מהשניים).




מהי הדרך הנכונה להתכונן למבחן
ראשית יש לציין כי הדרך הטובה ביותר לעבור בהצלחה רבה את המבחן היא להתכונן אליו היטב. לאחר מכן צריך כל אחד למצוא את דרך ההכנה הטובה לו באופן אישי. מבחן מילולי GMAT כמו החלקים האחרים דורש הכנה שמשמעותה להכיר היטב את סגנון הבחינה ולהבין כיצד יש לענות עליה. למשל החלק של מילולי GMAT הוא חלק בחינה אמריקאי שבודק הבנת הנקרא, הסקה לוגית והבנה של משפטים.

ההשפעה של תוצאות הבחינה
ההשפעה של תוצאות הבחינה יכולה להיות משמעותית מאד והיא לקבוע אם הנבחן יתקבל או לא לתואר השני ובאיזה מוסד. כמובן, ככל שהמוסד נחשב יוקרתי יותר כך יש לקבל תוצאות מילולי GMAT ותוצאות מבחן שהן גבוהות יותר ויכולות ליצור העדפה על פני שאר הניגשים ללימודים.

מה זה סנטריקס?



סנטריקס היא מרכזיה חכמה אשר נותנת לעסקים רבים שירותי תקשורת במיקור חוץ. כלומר, בעוד העסק נהנה ממרכזיה מתקדמת כל הציוד והאמצעים הטכנולוגיים מתנהלים ומטופלים על ידי חברה חיצונית שהתפקיד שלה הוא לדאוג שהעסק יוכל לתת את השירות הטוב ביותר ללקוחות שלו. היום, לתקשורת יש משמעות רבה באיכות השירות של הלקוחות ולכן בבחירת חברה למתן שירותי סנטריקס יש חשיבות רבה. בחירת החברה צריכה להתבצע על ידי כמה פרמטרים; על החברה להבין את הצרכים של העסק, עליה לדאוג לעסק וכמו כן על שירותי החברה החיצוניים לספק אותם בתקציב שיש לעסק.

הבנת הצרכים של העסק
שירותי סנטריקס צריכים להתאים לצורך של העסק. אם העסק קטן מאד והוא זקוק לשלוחות מעטות, הוא חייב לקבל מענה שמתאים לעסק הקטן ואם העסק הוא גדול בעל שלוחות רבות ואפילו שלוחות סלולריות, הוא חייב לקבל מענה אחר לחלוטין אבל כזה שמתאים לו באופן ספציפי. הבחירה בחברה שתיתן את שירותי המרכזיה צריכה להתבצע גם על פי בחינה אם החברה מבינה את הצורך של העסק או שהיא מנסה לכפות את המוצרים והשירותים שלה ללא גמישות.




דאגה לעסק מכל בחינה
החברה אשר מעניקה שירותי סנטריקס צריכה לשמור על האינטרסים של העסק כשהמידע כולו נשמר בצורה הטובה ביותר. הלקוחות של העסק רוצים להרגיש בטוחים כשהם מתקשרים אליו והם רוצים שהתקשורת אישית ועל כך אחראית החברה שמספקת את שירותי המרכזיה.

איזה תקציב יש לכם
שירותי סנטריקס הם יקרים יותר משירותים של טלפון יחיד רגיל ועם זאת הם לא אמורים להפיל את העסק. החברה שנותנת את השירות צריכה לבדוק גם מה התקציב של העסק ולהציע לו את השירותים הטובים ביותר שאפשר במסגרת התקציב המוגדר.