יום שני, 29 בדצמבר 2014

הלוואות בערבות מדינה - הפתרון המושלם



הלוואות בערבות המדינה לעסקים חדשים או קיימים


אחד הכלים החשובים והמשמעותיים ביותר שיכולים לעזור לאנשים רבים שמעוניינים לפתוח עסק, או לאנשים שיש להם כבר עסק קיים, הוא הכלי של הלוואות בערבות מדינה. כפי שניתן להבין כבר משם של הלוואה זו, הרי שכל מהותה היא שאתם תקבלו ערבות של מדינה להלוואה שאתם מקבלים מהבנק. כמובן שברגע שיש גוף גדול כל כך ואמין שיהיה ערב לכם - תנאי ההלוואה הם נוחים יותר, והבנקים מוכנים גם לספק לכם הלוואות בסכומים גבוהים יחסית שאחרת הם היו נרתעים מכך. חשוב מאד להבין מהם המסלולים של הלוואות בערבות מדינה - גם לעסקים חדשים, וגם לקיימים.



המסלול לעסק חדש


מי שמבקש ליטול הלוואות בערבות מדינה לטובת הקמה של עסק חדש, יצטרך כמובן להציג לגורמים השונים את התוכנית העסקי תשלו, ולהראות את יכולת ההשקעה שלו, ולפלח ולהסביר בדיוק מה הוא מתכוון לעשות בסכומים שאותם הוא מבקש ללוות. יש לציין שבמסלול זה של הלוואות בערבות מדינה, ניתן ללוות עד לסכום של כחצי מיליון ש"ח - סכום גבוה לכל הדעות. הלוואות אלו, משום שהעסק הוא חדש והסיכון קצת יותר גדול, המדינה מעניקה ערבות של עד כ85% מסך ההלוואה כולה. הלווה עצמו צריך להציג ערבות של אך ורק 10% מסך ההלוואה שהוא מבקש ליטול.





ומה עם עסק קיים?


במדיה ותרצו ליטול הלוואות בערבות מדינה לטובת הרחבה והשקעה בעסק קיים תצטרכו כמובן להציג דו"חות כספיים וכלכליים רבים שיראו שהעסק שלכם נמצא במגמה חיובית ושההלוואה לא באה לכסות על הפסדים - אלא שאתם רוצים להרחיב ולהשקיע בעסק. במקרים אלו אפשר ללוות עד כחצי מיליון ש"ח - או 8% ממחזור העסק שלכם. ניתן גם להגיש בקשות להלוואות בשיערו גבוה יותר בתנאים מיוחדים. לעסקים אלו אפשר לקבל ערבות של המדינה בסך 75% מסכום ההלוואה, ועדו 25% של עירבון מטעם בעלי העסק.

יום שלישי, 23 בדצמבר 2014

זכיין



הדרך להיות עצמאים ולא שכירים היא לא פשוטה, ולכל אחד מאיתנו יש אפשרות לעשות את זה בשיטה אחרת. אם אתם מחפשים את הדרך שכן תיתן לכם את החופש של העצמאים אך לא את ההתמודדות עם כל האחריות לבד, הרי שלהיות זכיין זו בחירה טובה. זכיין הוא אדם שלמעשה מנהל סניף של רשת מסוימת, וזו יכולה להיות רשת של בגדים, בתי קפה או כל דבר אחר, כך שאין ספק שזה בחירה שיכולה להיות מעניינת עבור רבים.

זכיין


היתרונות שמהם נהנה הזכיין
אדם שהוא זכיין הוא למעשה אדם שמצד אחד מנהל את הסניף לבדו וקובע בעצמו את שעות העבודה שלו, אך מצד שני הוא לא צריך לדאוג לפרסום של העסק שלו. כלומר, אם אדם הוא זכיין של רשת מסוימת של בתי קפה, הוא לא צריך להשקיע הרבה בפרסום ביום שבו הוא פותח את הסניף, כי למעשה הקהל כבר מכיר את השם ואת הסחורה.

ההגבלות של הזכיין
חשוב ביותר להיות מודעים לכך שאדם שהוא זכיין צריך גם להקפיד על חוקים מסוימים, והחוקים האלה יכולים להיות שונים בין רשת אחת לשנייה. למעשה זכיין הוא אומנם עצמאי שיכול לבחור לבד דברים מסוימים לגבי יום העבודה שלו, אך מצד שני הוא חייב לעמוד בחוקי הרשת. כדאי לזכור זאת כי זו דבר שיכול להשפיע מאוד על ההחלטה האם אתם רוצים להיות זכיינים או לא.

איך לבחור מאיזו רשת לקנות זכיינות?
האמת היא שכל אחד צריך לחשוב על כך באופן פרטי, כי בכל רשת תוכלו לקבל דברים אחרים. כמו כן, כל רשת יכולה גם להחליט על מחיר אחר עבור הזכיינות כך שגם הנושא הכלכלי הוא שיקול שיוכל להשפיע על ההחלטה שלכם.  

קורס צורפות למתחילים



מהם תנאי ההרשמה אל קורס צורפות למתחילים?
ההרשמה אל קורס צורפות למתחילים היא הרשמה שלעתים קרובות, פתוחה עבור תלמידים רבים. לרוב, מספיק שתהיו בוגרי 12 שנות לימוד, ובמוסד הלימודים גם ירצו שתעברו ראיון אישי - וזה כל מה שאתם תזדקקו. יש אמנם מוסדות שיכולים לדרוש גם תעודת בגרות מאלה, אך לא מעבר לכך. דרישות אחרות כגון ציון פסיכומטרי למשל - אינם נדרשים כלל, ולכן הלימודים פתוחים כיום לרוב הישראלים.

ומה עם ניסיון קודם בתחום?
חלק מהמועמדים חוששים שלא יצליחו להתקבל אל קורס צורפות למתחילים משום שאין להם ניסיון קודם בעולם הצורפות והתכשיטנות, ומעולם אף לא התנסו ממש בעבודה יצירתית. אין ממה לחשוש! כפי שאתם יכולים לנחש כבר מהשם שלו, קורס צורפות למתחילים ממש לא מיועד לאנשים עם רקע קודם בתחום. ההפך הוא הנכון. מי שירשמו לקורס זה הם קודם כל האנשים שאין להם שוום ניסיון. בניגוד לתחומי אמנות אחרים כמו למשל ציור או צילום, שכולנו יכולים לעסוק בהם באופן חובבני, הרי שבתחום הצורפות לא נוכל לעסוק מחוץ למסגרות הלימודים משום שעלויות החומרים הן יקרות מאד וגם כלי העיבוד הם ייחודיים - ומכאן ברור שלא צריך שום ניסיון קודם, כי הניסיון שלכם יתחיל כבר בקורס עצמו.

ומה עם קורסים למתקדמים?
שימו לב שאין ממש קיצורי דרך. אם תבקשו לדלג מעל קורס צורפות למתחילים ולהירשם ישירות לקורסים למתקדמים, תידרשו כבר להציג תיק עבודות ולהראות ניסיון של ממש. לכן, אם אין לכם שום ניסיון אל תנסו לדלג - הירשמו קודם לקורס שמיועד לרמת המתחילים, צברו את השעות החשובות של הניסיון שנחוצות לכם וצברו גם רקע תיאורטי רב - ובעתיד תוכלו להירשם לקורסים אשר מיועדים למתקדמים, ובהמשך אף תוכלו לפתח קריירה של ממש בתחום.


יום שני, 22 בדצמבר 2014

השתלות שיניים



אם כואבות לכם השיניים כבר זמן רב, השיניים שלכם מתנדנדות או הכתרים שלכם כבר לא מחזיקים מעמד, הגיע הזמן לברר על השתלות שיניים. יכול להיות שגם אתם זוכרים מישהו שעבר הליך של השתלת שיניים אשר היה מסורבל וכואב, אך לשמחת כולנו היום הטכנולוגיה המתקדמת בתחום רפואת השיניים מאפשרת לרופאים לבצע השתלות שיניים מהירות, אשר ידרשו מכם זמן החלמה קצר ביותר ויאפשרו לכם ליהנות מאיכות חיים גבוהה כמעט ללא כל כאב מצידכם.

על מנת ליהנות מכל זה, עליכם לברר עם רופא השיניים שלכם על השתלות, כיצד ניתן לבצע אותן ובאיזו שיטה הוא עומד להשתמש כדי שאתם תצאו מחייכים ומרוצים.

השתלות שיניים

התמחות רופא השיניים
רפואת השיניים כמו כל רפואה מתקדמת ולכן חשוב לבחור ברופא שיניים אשר מומחה השתלות שיניים. רופא השיניים אשר מקפיד להתעדכן במה שחדש ברפואת ההשתלות, יכול להציע למטופלים שלו טיפולי שיניים יעילים יותר ובמינימום כאבים. מומלץ מאד להתייעץ עם רופא השיניים, לשוחח איתו על ההשתלות המתוכננות ולוודא כיצד הוא יבצע אותן.

הטכנולוגיה לשרותך
הטכנולוגיה של רפואת השיניים מאפשרת לרופא לבצע השתלות שיניים ביום אחד ובמינימום כאב או זמן החלמה. צילומי השניים התקדמו ומצליחים לדמות לרופא באופן מדויק את המצב השיניים והלסת והוא יכול לתכנן מבעוד מועד כיצד והיכן יניח כל שתל. גם השתלים השתכללו ומאפשרים לבצע את הטיפול ביעילות מירבית.

שן אחת או מספר שיניים
השתלות שיניים יכולות להיות של שן אחת יחידה או של מספר שיניים והיום ניתן לבצע אפילו פה מלא בטיפול אחד אם הוא מתוכנן כראוי ואם הוא מסוגל לספוג את השינוי ביום אחד. המטרה של ההשתלות היום היא להיות מהירות, נטולות כאב והן דורשות מהמטופלים מספר שעות של החלמה בלבד.

יום שבת, 20 בדצמבר 2014

רופא שיניים



איך נבחר רופא שיניים לילדים שלנו?
כולנו יודעים שחשוב לבחור רופא שיניים מקצועי שיטפל בשיניים שלנו ויעזור לנו לשמור על הבריאות שלהן. אולם, יש שאלה אחרת אשר מתעוררת, כאשר הגיע הזמן שגם הילדים שלנו יעבור טיפול שיניים. במקרים כאלה, חשוב קודם כל לפנות אל רופא שיניים שמוסמך לטפל בשיני ילדים - ויש לזכור שלילדים יש שיני חלב ולכן מצב השיניים שלהן שונה לגמרי ממצב השיניים אצל מבוגרים, ויש להם לרוב גם בעיות אחרות בשיניים ובחניכיים, ולכן נדרש רופא עם המומחיות המתאימה. אולם מעבר לתעודה הפורמלית, מה עוד חשוב שנזכור?

גישה בריאה לילדים
כשאתם רוצים לבחור רופא שיניים עבור הילדים שלכם, חשוב מאד לבחון לעומק את הגישה שלו. באופן כללי לכל רופא שמטפל בילדים צריכה להיות גישה נעימה לילד, עליו להיות בעל סבלנות רבה ובעל יכולת להרגיע את הילד. יש לזכור כי פחד מפני רופא שיניים הוא נפוץ בקרב ילדים, וחשוב שהרופא גם יעזור לכם להפיג את החששות של הילד, יהיה עם סבלנות רבה גם אם הילד נלחץ במקצת, ויקרין מקצועיות ואחריות.
לכן, כשאתם מחפשים רופא שיניים לילד שלכם, כדאי מאד גם לחפש המלצות על רופאים ספציפיים - אפשר ורצוי להתייעץ עם מכרים, חברים וקרובי משפחה ואפילו לחפש מידע בפורומים מקצועיים באינטרנט.

להכין את הילד לטיפול
כשהילד שלכם עומד להגיע לטיפול הראשון אצל רופא שיניים, אפשר שהוא יהיה מעט לחוץ ואפילו מפוחד. חשוב מצד אחד להביע הבנה - יש אפילו לא מעט מבוגרים שפוחדים מרופא השיניים שלהם, אבל מהצד השני החשוב לעשות הכל כדי לסלק את הפחד של הילד - אפשר לבקר ביחד אצל הרופא עוד לפני הטיפול, להקריא סיפורים על ביקורים אצל רופאי השיניים (יש ספרות ילדים ענפה בנושא) ולשבח את הילד בסיום הטיפול על גבורתו.