יום שבת, 31 באוגוסט 2013

טיפול בחרדות



איך מבצעים טיפול בחרדות באופן אפקטיבי?
עד לפני מספר עשורים, טיפול בחרדות היה נחשב לאחד מהטיפולים המורכבים ביותר שיש. החרדות, הן אל ושעמדו ביסוד הפיתוח של תורת הפסיכולוגיה, שכן אנשים רבים פשוט הפכו להיות משותקים מכל בחינה, בעקבות החרדות שלהן. עם זאת, חשוב מאד להבין ולדעת שכיום, יש מגוון של שיטות כדי לבצע טיפול בחרדות, אחוזי ההצלחה הם גבוהים והם רק הולכים ועולים משנה לשנה, ואנשים רבים יותר יכולים לקבל מענה מתאים.

טיפול באמצעות אימון המוח
אחד מהטיפולים התנהגותיים הבולטים ביותר נגד חרדות, הוא לאמן את המוח להגיב בצורה אוטומטית מחודשת כאשר נחשפים לגורם אשר מוביל לחרדה. באמצעות טיפול זה, מאמנים את המוח לבצע כמעין השהיית תגובה. למה הכוונה בעצם? נדגים את באמצעות טיפול בחרדות חברתיות - האינסטינקט של האדם אשר סובל מחרדה זו, הוא לברוח ישר מסיטואציה כזו. בטיפול, מלמדים את המטופל איך להגיב אליה בצורה אחרת, לא לברוח, ליצור קשר עין, וכך לאט לאט פשוט מאמנים את המוח ליצירת תגובה חדשה.

 
טיפול משולב עם בני המשפחה
חשוב מאד לציין שלעתים קרובות ,טיפול בחרדות לא ניתן אך ורק למטופל לבדו, ומומחים רבים ממליצים על טיפול משפחתי. מדוע? המשפחה היא הסביבה המגנה, הקרובה והתומכת ביותר של המטופל - בין אם מדובר על הורים, אחים, בני זוג, ילדים, וכיוצא בזה. בעזרת התמיכה וההבנה של המשפחה, וההכרה בכך שלאדם יש ממש בעיה - אפשר לפתח רגשות של הבנה ואמפתיה, במקום רגשות של כעס אשר לעתים מופנות כלפי האדם שסובל מחרדה, עקב חוסר הבנה של הסיטואציה.

האם משלבים גם טיפול תרופתי?
בחלק מן המקרים, טיפול בחרדות ניתן לא רק ברמה ההתנהגותית, אלא משולב בו גם טיפול תרופתי כל שהוא. מדובר על שיטה נפוצה מאד של טיפול בחרדות, וזאת באמצעות מתן מרשם של תרופות נגד דכאון. לעתים קרובות, דכאון וחרדות הולכים יד ביד, ועל כן יש לבצע את שני הטיפולים גם יחד. עם זאת, טיפול תרופתי לא מחליף טיפול התנהגותי, ויש לקחת זאת בחשבון.

מתקשרים רוחניים




מה הוא תקשור?

בארץ קיים מבחר עצום של מיסטיקנים, בתוכם גם מתקשרים. התקשור נעשה על ידי האזנה לקולות חיצוניים ופנימיים של מדריכים רוחניים, דמויות ומלאכים שסובבים את האדם שפנה למומחה. דרך ההקשבה לאותם קולות יכול המתקשר ללמוד דברים על חיי השואל, גם אם לא אמר לו על כך דבר, ואפילו דברים שהשואל עצמו לא ידע.


איך יודעים לאיזה מתקשר ללכת?

רצוי לערוך סקירה קצרה של המתקשרים, ולבחור משם את מי שתופס את העין. אין חשש מפני שרלטנות או ייעוץ לא טוב, כל עוד ברור שהמתקשר הוא מומחה בתחומו וזהו אדם ששמו מופיע במקומות מהימנים. כמו כן, כדאי לפנות למתקשר שמרגישים איתו בנוח, אך עם זאת, אין לחשוש מרושם ראשוני לא טוב של המתקשר: מתקשרים ידועים בכוחותיהם ולפעמים מתנהגים באופן שונה מאנשים רגילים. דבר זה הוא מבורך, אין לפסול את המתקשר מיד בתחילת המפגש או השיחה בשל כך. אם אחרי מספר פעמים התחושה עדיין לא טובה, מובן שאפשר לחזור שוב ולערוך סקירה של מתקשרים, בכדי לבחור את מי שמרגישים איתו בנוח לשאול כל דבר.


האם התקשור תמיד מועיל?

כפי שנאמר קודם, כל עוד מדובר במתקשרים ידועים ומומחים, התקשור יהיה תמיד יעיל, יביא ברכה ושינוי, אולי אפילו מיידי, בחיי הפונה. קיימים סוגי תקשור לא יעילים ואף מזיקים, מאחר וישנם כוחות שליליים בעולם. אך מתקשרים שאינם יודעים להבחין בין הקולות החיוביים לשליליים הם מעטים מאד וניתן לזהותם בקלות: כל אדם יודע לקבוע בעצמו האם העצה וההדרכה שניתנו לו הן טובות או מזיקות, בהתאם לכך יידע לשייך אותן לכוחות השליליים או החיוביים הקיימים בעולם, והאם להקשיב להן או לא.



מה יכול לעשות התקשור?


לתקשור יש סגולות רבות. בשונה מתחומים מסוימים במיסטיקה, בהם ניתן לקבל מידע על העבר והעתיד או ייעוץ והדרכה בלבד, התקשור יכול גם לרפא, ולטפל בבעיות פיזיות קשות. ניתן לבקש מהמדריכים הרוחניים ומהדמויות השונות להחזיר אהבה, לשנות מזל, ואף לטפל במחלות חשוכות מרפא. כל אדם שפנה למתקשרים ראה שינוי בחייו, קיבל ברכה ומזל.

יום רביעי, 28 באוגוסט 2013

פסנתר יפני



רכישת פסנתר יפני – אילו פרמטרים ישפיעו על מחיר הפסנתר

אין זה סוד כי פסנתר הוא כלי נגינה יוקרתי ועתיק ביותר עם הרבה מאד היסטוריה מעניינת וענפה מאחוריו ללא כל צל של ספק. פסנתר יפני, לעומת זאת, הוא סוג פסנתר אשר בעצם החלו לייצר רק בשנים האחרונות. בכל מה שקשור לפסנתרים בכלל, הרי שניתן לומר ללא כל ספק כי מדובר באחד מכלי הנגינה המרשימים ביותר אשר קיימים בשוק כלי הנגינה, כבר מאות שנים. גם אין להטיל ספק בפופולאריות של הכלי. פסנתר יפני שנכנס לבית, ישהה שם לפחות לכמה שנים טובות (אם נאמר 20 שנה, לא נגזים). מסיבה זו, חשוב מאוד להקדיש את הזמן להיכרות עם מגוון האפשרויות השונות אשר עומדות בפנינו לפני רכישת פסנתר יפני כל שהוא כזה או אחר.



השקעה כספית

סוגיה חשובה בבואנו לרכוש פסנתר, היא סוגיית הכסף – העניין תלוי בכמה כסף אנו מוכנים להשקיע ברכישת פסנתר יפני. פסנתר יפני מסוג Yamaha ייחשב למותג, ולא תמיד עם קשר ישיר לאיכותו האמיתית. המחיר, עם זאת, יהיה בהתאם למיתוג של הפסנתר. ישנו שפע פסנתרים אשר צלילם ואיכותם עולים על אלו של הפסנתרים הממותגים, אך מחירם יהיה נמוך יותר.

ארץ ייצור

ישנה משמעות רבה לארץ ייצורו של פסנתר יפני, גרמני או צ'כי. פסנתרים מסוג זה נחשבים לאיכותיים למדי – לכן הם גם היקרים ביותר. כדאי לציין כאן, כי לאחרונה, היפנים העבירו חלק מפסי הייצור שלהם לקוריאה ולסין, בכדי שיהיו מסוגלים להתחרות במחירים של פסנתרים חדשים. מסיבה זו – בדקו בקפדנות איפה מיוצר הפסנתר אותו אתם רוכשים. 

פסנתר משומש לעומת פסנתר חדש

לא כל פסנתר יפני אכן מיוצר ביפן. עם זאת, כאשר מדובר בפסנתר יד שנייה שגילו למעלה מעשר שנים, סביר מאוד שארץ הייצור שלו היא יפן. פסנתר יפני יד שנייה יהיה לרוב זול יותר מפסנתר יפני חדש. למרות זאת, קיימים פסנתרים חדשים שיוצרו בסין, אשר עלותם נמוכה מזו של פסנתר יפני איכותי מיד שנייה. יש לעמוד על כל הפרטים החשובים הללו, של גיל הפסנתר וארץ הייצור.

יום שלישי, 27 באוגוסט 2013

מוצרי ים המלח




מוצרי ים המלח מביאים את ים המלח לבית שלכם!

כולנו יודעים עד כמה ים המלח שלנו כה עשיר במינרלים ובשאר מרכיבים כאלה ואחרים אשר הם בריאים במיוחד עבור העור שלנו, ועבור חלקים נוספים בגופנו מן הסתם. אולם, יחד עם זאת יש לציין את העובדה כי לא תמיד יש לנו את הזמן לנסוע לסופ"ש שלם בים המלח, ואם יש לנו מחלת עור מסוימת כל שהיא - על אחת כמה וכמה איננו יכולים לנסוע בכל פעם ולעבור טיפולים בים המלח – אפילו אם הם ניתנים במימון המדינה. על כן, אפשר לרכוש את מוצרי ים המלח וליהנות מן הבריאות בתוך הבית שלכם.


על אילו מוצרים מדובר?

יש שפע רחב מאד של מוצרי ים המלח שאותם ניתן לרכוש. אחד מהמוצרים הבולטים ביותר מבין מוצרי ים המלח, זהו הבוץ הידוע. הבוץ שנמצא בים המלח, הוא בעל סגולות מרפא מוכחות, והוא ניתן למכירה גם בנקודות שונות ברחבי הארץ. את הבוץ יש למרוח היטב לפני המקלחת ולתת לו לשהות על הגוף לפחות רבע שעה, כדי לקבל את התוצאות הרצויות. לאחר מכן, ניתן לשטוף אותו במים רגילים.



טיפול בעור יבש וסדוק

חלק ניכר מהאנשים שרוכשים את מוצרי ים המלח, עושים זאת משום שהם זקוקים לטיפול יעיל נגד עור יבש, זקן וסדוק. זו תופעה מוכרת מאד ברחבי העולם. ככל שאנו מזדקנים ומתבגרים - העור שלנו נעשה הרבה פחות עדין והרבה יותר גס - על אחת כמה וכמה אם אתם עוסקים בעבודת כפיים, אך לא רק. במקרים הללו, מוצרי ים המלח יכולים להיות לכם לעזר רב, שכן הם מטפלים בסדקים בעור, מצמיחים תאים חדשים, ויוצרים מגע נעים ורענן.


ומה עם המחירים?

המחירים של מוצרי ים המלח נחשבים נוחים מאד עבור הצרכן הישראלי. ברור לכם כי בחו"ל, המוצרים הללו נמכרים במחירים גבוהים יותר. אולם היתרון הגדול מבחינתכם, הוא שמדובר על מוצרים מקומיים לחלוטין. לכן, מדובר על עשרות שקלים בודדים עבור כל מוצר, וניתן אף לקנות את המוצרים במתנה עבור אדם שקרוב ללבכם.

יום שבת, 24 באוגוסט 2013

פירוש חלומות




מה הוא החלום

המונח "חלום" הוא עתיק יומין, תופעת החלימה אינה מוגבלת לתרבות מסוימת או לאורח חיים כלשהו. ההגדרה הכללית ביותר למושג חלום, היא חוויות שהאדם חווה כשהוא ישן, אשר בהן הוא נזכר עם התעוררו משנתו. החלום הוא תוצר של חשיבה והמקור העיקרי שלו הם זיכרונותיו של האדם. בזמן החלום מוחנו ממשיך לעבוד ולעבד את החוויות שעברנו ובדומה למחשב, הוא מאתחל מחדש ופורק את עצמו מכל אותן התרשמויות שצברנו במהלך היום. מאחר והחלום מכיל מסרים הקשורים בחייו של האדם, הוא זקוק לפירוש חלומות כדי לפענח אותם ולספק רצונות שנדחקו בתודעה.


מודע ותת מודע

הפסיכולוגיה ראתה בתופעת החלימה של האדם, כמתן במה לתכנים החבויים בתת מודע של האדם.
תת מודע הוא הרובד הנפשי המכיל תכנים, רגשות, זיכרונות ומשאלות אותם האדם אינו מסוגל לשייך אל עצמו. בתהליך של הדחקה מועברים תכנים אלו ממודעותו של האדם אל הלא מודע, המשתקפים במאורעות אותן חולם האדם. על ידי פירוש חלומות, עשוי האדם לפענח ולגלות את רצונותיו הנפשיים המועברים מה-תת מודע למודע ולשפר את מצבו הנפשי. על ידי כך, פירוש חלומות משמש למעשה כמעין טיפול תרופתי פסיכולוגי, בו האדם יכול להיעזר כדי להטיב את מצבו הנפשי.





למי פונים בשביל פירוש חלומות?


על-פי הזוהר, לפיתרון החלום יכול להיות משקל חשוב יותר מהחלום עצמו. לפיכך, כשפונים לפותר חלומות או אל מכר כדי שיעזרו בפירוש חלומות, חשוב לבדוק מספר נתונים לפני. למשל, האם אותו אדם הוא רוחני, האם הוא מבין את האחריות המוטלת על כתפיו, האם יש לו את המיומנות הדרושה כדי שיהיה ניתן לבטוח בו ועוד. כמובן שאם אין בטחון בכך, עדיף לא לספר חלום מכיוון שעלול להיווצר נזק לאדם. לרוב, האנשים העוסקים בפירוש חלומות, הם מיסטיקנים, אסטרולוגים, רבנים ואנשי קבלה.


נקודות חשובות לביצוע התהליך

ראשית, מומלץ לחולם לכתוב את תוכן החלומות מיד עם יקיצתו. כך הוא עשוי לזהות מוטיבים החוזרים על עצמם, ובאמצעותם ללמוד רבות על עצמו. שנית, מדיטציה עשויה בהחלט לתרום לפירוש חלומות, שכן נפש רגועה ובריאה תביא לתוצאות משמעותיות יותר. וכמובן אל לשכוח, כי רצוי תמיד להעניק לחלום פירוש חיובי.