יום ראשון, 31 במרץ 2013

אבן אודם



כל מה שלא ידעתם על אבן אודם
יש אזכורים רבים בהיסטוריה האנושית לשימושים שונים אשר היה עושה האדם באבנים אשר מצויות בטבע, ואשר שירתו אותו מעת לעת בצרכים שונים שהיו לו. אחת מן האבנים הבולטות ביותר מאז ועד היום היא לא אחרת מאשר אבן האודם. אבן אודם היא אחת מן האבנים היקרות היפות והנדירות ביותר. אזכורים של אבן אודם ניתן למצוא כבר מראשית ההיסטוריה ועוד בסיפורי התנ"ך אשר מפארים את האבן האדומה ומייחסים לה סגולות רבות ביותר הן ברמה המיסטית והן ברמה הפיזית. את אבן אודם ניתן למצוא בכמה אזורים בודדים בעולם והיא יכולה להגיע בקשת רחבה של גווני אדום. לפני שאבן זו הופכת לאבן יקרה באמצעות ליטוש, אבן אודם היא מינרל טבעי מבין הקשים ביותר שיצר הטבע.

סגולות של אבן אודם
לאבן אודם מייחסים סגולות רבות, חלקן רוחניות וחלקן פיזיות ממש. יש הטוענים כי אבן אודם מחזקת את העיניים ואת הלב, מרגיעה כעסים, מסייעת לפריון האישה וברפואה האלטרנטיבית משייכים לה תכונות ריפוי שונות. אומרים כי אבן אודם מעניקה מרץ, יכולה להפיג עייפות וחולשה ולהעניק שמחה ואושר.

כיצד נקבע מחירה של אבן אודם
מה שקובע את גובה מחירה של אבן אודם הוא הצבע שלה. את בדיקת הצבע לשם קביעת המחיר עורכים בשלושה שלבים; הגדרת הגוון הבסיסי, בדיקת התמזגות הגוונים האחרים בתוך הגוון הבסיסי ובדיקת עוצמת הצבע שיכולה לנוע בין חזק לחלש מאוד, כאשר האמצעי נחשב לאיכותי והיקר ביותר. מלבד הצבע, גורמים נוספים אשר משפיעים על מחירה של אבן אודם הם מידת הניקיון שלה, איכות החיתוך ומשקלה.


חיקויים סינטטיים של אבן אודם
מכיוון שמדובר על אחת האבנים הטבעיות הנדירות היקרות והיפות ביותר, קיימים לאבן אודם חיקויים סינטטיים אשר מספקים את אותו המראה הנחשק, אך הם נחשבים בתור אבן אודם סינטטית. על מנת להימנע מרכישה של זיוף, מומלץ לרכוש רק אבן אודם שמגיעה עם תעודה גמולוגית מורשית שבה מצוין המקור של האבן וכל הנתונים האחרים כמו הגדרה מדויקת של צבע, גודל ומשקל.

יום שני, 25 במרץ 2013

בגדי ים ברזילאים



על בגדי ים ברזילאים בישראל
בגדי ים הם ללא כל צל של ספק אייטם בולט בנוף של מדינת ישראל לאורך כל חודשי האביב והקיץ החמים.  בהקשר זה, האמת היא, כי גם לישראל הגיעה לפני כמה שנים האופנה של בגדי ים ברזילאים. בגדי הים הללו כשמם כן הם - רובם המכריע מגיע באמת מברזיל, אשר ידוע בקרנבלים התוססים יותר שלה, ובעובדה שהנשים שם לובשות בגדי ים אשר מן הסתם מותירים מעט מאד מקום לדמיון על כל המשתמע מכך. בארץ, עם זאת, נעשו בכל זאת מספר התאמות על מנת להתאים בגדי ים ברזילאים לגזרה של רוב הנשים הישראליות, ועם זאת הקו הבסיסי נותר זהה ללא כל עוררין.


מה הותאם לישראליות?
באופן כללי, בגדי ים ברזילאים הם כאלו שכוללים מעט מאד בד. הכמות המועטה הזו מתבטאת בשתי צורות - גם בגיזרה עצמה של בגד הים שמכסה די מעט, וגם מבחינת העובי של בגד הים. לרוב, בגדי ים ברזילאים כוללים שכבת בד אחת בלבד, והיא עצמה דקה למדי, והמסר הוא כמובן ברור ואין צורך להסביר אותו. עם זאת, כדי שהדבר יותאם לישראליות, החליטו לערוך מספר שינויים בעיקר בתחום הנ"ל.

יותר בד מבחינת העובי
בעוד שהצורה של הבד לא השתנתה באופן משמעותי, הרי שהעובי של הבד כן השתנה. הרצון של רוב הישראליות הוא בכל זאת לכסות על אזורים מסוימים - בפרט על החלק התחתון של אזור המפשעה, וזאת לרוב משום שהגזרה בחלק התחתון של הגוף הנשי הישראלי שונה מאד מזה של הברזילאיות או האירופאיות. לכן, בגדי ים ברזילאים שעוברים "גיור" כוללים כמות גדולה יותר של בד, בעיקר בחלק התחתון, כדי שההתאמה תהיה מושלמת.

ומה עוד חשוב לדעת?
מעבר לכך, אתם תראו כי בגדי ים ברזילאים כוללים עיצובים שיכולים להתאים מאד לאקלים הישראלי, ובפרט לקיץ החם והלח פעמים רבות יש קצת יותר תוספת בבגדי הים הללו באזור החזה, כדי למנוע מצב של שיזוף יתר שיצור צורות שיזוף, שכן הדבר מאד רלוונטי באקלים הישראלי החם בעונת הקיץ.

יום ראשון, 24 במרץ 2013

מיסטיקנים מומלצים



לכל מי שמתעניין בעולם המיסטיקה

לאנשים, בעלי כוחות אנרגטיים עצומים ויכולת לחזות עתיד, שכן, בעלי כמיהה לסייע לבני אדם במציאת הדרך אל האושר, בעלי נתינה אין גבולית ואהבת זולת בלתי נדלית, קוראים מיסטיקנים. עוד משחר ההיסטוריה האנושית הם היו ממלאים תפקיד חשוב בחיי החברה האנושית, בין אם הם היו לעזר רב אצל מנהיגים ובין אם סייעו לאנשים פשוטים בחיי היום יום שלהם. גם היום שמור להם מקום חשוב וגם היום כמעט כולם, החל מפוליטיקאים גדולים ועד פשוטי העם, פונים לעזרתם לפתרון בעיות אלה ואחרות. למעשה, כשמדברים על מיסטיקן מתכוונים למומחה מעולם הרוחניות שכל אחד מטפל ועוסק בשיטה אחרת: אסטרולוגיה, קבלה יהודית, חלומות, הילינג, קלפי טארוט, הסרת עין הרע ופתיחת מזל, קוראים בכף יד והרשימה עוד ארוכה.

 


לכל מי שרוצה לדעת את גורלו ועתידו

מומחי מיסטיקה הם הכתובת הטובה ביותר לפנות אליה במידה ואתם רוצים לדעת מה צופן לכם העתיד. העתיד הוא אומנם דבר הפכפך ולא קבוע אלא תלוי אך ורק בכם, יכול להיות ידוע לפחות בחלקו. מיסטיקנים מנוסים ואמינים יכולים בהחלט לשרטט בפניכם קווים לעתידכם המשוער. למעשה מדובר בדרך האופטימאלית למימוש הפוטנציאל האישי שלכם אך קיומה תלוי ביכולת שלכם לקבל החלטות נכונות, להיות בזמן ובמקום הנכון ולתקן טעויות מגלגולים קודמים.

 
לכל מי שבדילמה בפני החלטה גורלית

לכל אחד מהמיסטיקנים אפשר לפנות גם אם רוצים לקבל תשובות ספציפיות על שאלות המטרידות את נפשכם. רוצים לדעת על פרנסה, על זוגיות, על הילדים, על הבריאות וכו' – אל תחששו לפנות לעזרתם. אתם יכולים לפנות לכל מיסטיקן שרק תרצו והאינטואיציה האישית שלכם אומרת לגביו שהוא האדם שיכול לסייע לכם: אסטרולוג, נומרולוג, קורא בקלפי טארוט או בקלפי אושו, מומחה לקבלה יהודית, פותר חלומות, מתקשר רוחני והרשימה עוד ארוכה.


לכל מי שרוצה להתפתח מבחינה רוחנית

מומחי המיסטיקה, מלבד מתן תשובות על שאלה ואלה ואחרות ומלבד היכולת לגלות את עתידכם, יכולים גם להוות עבורכם למורים רוחניים. במקרה שהינכם רוצים להתפתח מבחינה רוחנית כדאי מאוד שתמצאו מיסטיקן הקרוב לליבכם ותתחילו לקבל ממנו הדרכה. שלב שלב, צד אחרי צד אתם תיהנו מהעצמה אישית שתחולל ניסים בחייכם.



יום שני, 18 במרץ 2013

אג"ח



כל מה שרציתם לדעת על אג"ח
אג"ח הוא הקיצור המקובל כיום לביטוי אגרות חוב. מדובר על שיטה ייחודית למסחר בבורסה, אשר שונה מהתחום של מסחר במניות. ניתן למעשה להסתכל על אג"ח כעל סוג של הלוואה אשר הציבור נותן לחברות אחרות, לתאגידים, לממשלה, או לרשויות מקומיות. מדובר על שיטת מסחר ייחודית ביותר ללא כל ספק שכן כאן אתם בעצם בתפקיד המלווים, ועל כן אתם יכולים גם ליהנות מהתשואה והריבית בבוא היום בעת הפידיון של האגרת.

איך זה עובד?
למעשה, אג"ח הוא סוג של הלוואה אשר ניתן לסחור בה. האדם אשר רוכש את האג"ח בעצם מבצע סוג של השקעה. כל מי שמנפיק את האג"ח בעצם מחפש אנשים אשר ישקיעו בו לצורך פרויקטים שונים. בחוזה של האג"ח רשום מועד התשואה ואחוז הריבית אשר אותו משקיע יקבל. לעתים מדובר על תשואה מיידית וחד פעמית, ולעתים על תשואה מסוימת לאורך זמן. כמו כן לעתים הריבית היא קבועה ולעתים היא משתנה.

  
איך סוחרים בזה?
חשוב מאד לזכור כי אג"ח הן נסחרות לחלוטין. אלו הן הלוואות אשר כל אדם יכול לקנות מאדם אחר, ואף ניתן לסחור בהן בין חברות שונות. על פי רוב על מנת להעריך את השווי של אג"ח נהוג להסתכל על כמה מרכיבים שונים כאלה ואחרים. קודם כל מסתכלים האם הגורם אשר הנפיק את האג"ח הוא גורם אשר ניתן לסמוך עליו - מבחינה זו האג"ח הממשלתיות והמוניציפליות נחשבות בטוחות יותר מהקונצרניות ( הפרטיות ). הדבר השני אשר עליו מסתכלים הוא שווי התשואה אשר תתקבל מן האג"ח.

לא בוחרים רק אחד
כמובן שאתם לא חייבים לבחור רק אגרת חוב אחת בלבד. על פי רוב הסחר באג"ח הוא משולב עם כמה אג"ח שונות, על מנת שיהיה אפשר לקבל תשואה גבוהה יותר. אפשר לשלב בין האג"ח הממשלתיות לקונצרניות על מנת ליהנות מצד אחד מרשת ביטחון ומן הצד השני גם לאפשר פוטנציאל לתשואה גבוהה. יש אפשרויות שונות ומגוונות מאד, ואפשר גם להתייעץ בנושא עם אנשי מקצוע רלבנטים מן התחום.